۰

امسال نرخ ارز فقط ۵ تا ۶ درصد تغییر خواهد داشت

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۵
امسال نرخ ارز فقط ۵ تا ۶ درصد تغییر خواهد داشت
ولی الله سیف در حاشیه جلسه ستاد اقتصادی دولت در جمع خبرنگاران، با اشاره به مسئله مدیریت بازار ارز اظهار داشت: تلاش دولت بر ایجاد آرامش اقتصادی و اطمینان برای فعالان اقتصادی است و یک کمیته دائمی نیز در بانک مرکزی مستقر شده تا مسائل پیش بینی نشده را مدیریت کند.

وی با بیان اینکه در بازار ارز کشور با تعادل روبرو هستیم، تصریح کرد: تنها دو عامل قاچاق و انتقال سرمایه می تواند بر بازار ارز تاثیر داشته باشد و غیر از اینها مشکلی نداریم و این مدل جدید بانک مرکزی هم با نرخی که تعریف شده، جوابگو خواهد بود.

رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: این نرخ در طی سال ۵ تا ۶ درصد تغییر خواهد داشت و دامنه تغییر آن بیشتر از اینها نخواهد بود.

سیف درباره تامین ارز برای مسافران خارج از کشور نیز گفت: برای کسانی که در حال مقدمات سفر اول به خارج هستند کارها در حال انجام است.

وی گفت: برای ارز موردنیاز جهت دریافت ویزا با وزارت امور خارجه مکاتبه کرده ایم که در کشورهای مقصد واحد پول ملی را دریافت کنند تا بانک مرکزی هم زمینه اختصاص ارز را فراهم کند.
کد مطلب : ۱۳۷۹۱۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.