۰

بازرسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی وارد دوما شدند

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۶
بازرسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی وارد دوما شدند
گزارش رسانه‌های دولتی در سوریه و روسیه می‌گوید بازرسان سازمان منع گسترش‌ سلاح‌های شیمیایی روز سه‌شنبه توانسته‌اند به منظور تحقیق در مورد حمله شیمیایی اخیر در دوما، وارد این منطقه شوند. بازرسان مزبور از روز شنبه این هفته وارد سوریه شده‌اند ولی هنوز نتوانسته‌ بودند از منطقه‌ای که حمله شیمیایی در آن روی داده، بازدید کنند.
نمایندگی بریتانیا در سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی روز دوشنبه ۲۷ فروردین مدعی شده بود روسیه و حاکمیت فعلی سوریه اجازه بازرسی از مناطقی را که در آن حمله شیمیایی صورت گرفته است نمی‌دهند. ساعاتی بعد، وزارت دفاع روسیه گفت روز چهارشنبه این اجازه داده می‌شود.
یک منبع نظامی سوریه گفته تیم بازرسان تحت تدابیر امنیتی شدید نیروهای نظامی روسیه، توانسته‌اند به دوما در غوطه شرقی برسند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه هم روز سه‌شنبه تایید کرد بازرسان توانسته‌اند به منطقه برسند. او همچنین اتهام مطرح شده از سوی وزارت خارجه فرانسه را که گفته بود «ممکن است روسیه قصد جلوگیری از دسترسی بازرسان را داشته باشد»‌ رد کرد.
اما از سوی دیگر ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه روز سه‌شنبه در گفت‌وگویی تلفنی با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، این اقدام نظامی را «نقض اساسنامه سازمان ملل»‌ خوانده است.
امانوئل مکرون، رییس جمهوری فرانسه اما از این عمل دفاع کرده و در گفت‌وگویی در پارلمان اروپا گفت که سه کشوری که این اقدام را انجام دادند، «برای حفظ آبروی جامعه جهانی»‌ این کار را کرده‌اند.
پس از گزارش حمله شیمیایی در دوما، سفیر روسیه در سازمان ملل گفته بود هیچ نشانی از حمله شیمیایی در منطقه دیده نمی‌شود. فرانسه در پاسخ اعلام کرد شواهدی در دست دارد که نشان می‌دهد نه تنها حمله شیمیایی انجام شده، که دستور انجام آن هم از سوی دولت مرکزی بوده است.
کد مطلب : ۱۳۷۹۳۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.