۰

طرح شش بندی روسیه برای حل بحران سوریه

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۷
به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت درباره اوضاع انسانی رقه و اردوگاه الرکبان گفت: اولا بحران سوریه هیچ راهکار نظامی ندارد و اصول حل و فصل سیاسی بحران برای همه شناخته شده‌اند. باید برای اجرای قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت که بر حمایت از مذاکرات در چارچوب روند آستانه و تأیید نتایج مذاکرات ملی سوریه در سوچی مبتنی است، همکاری کرد.
وی از آمریکا و هم‌پیمانانش خواست تهدیدات علیه سوریه را که نقض منشور سازمان ملل و قوانین بین‌المللی محسوب می‌شود، متوقف کنند. وی گفت که این مساله نکته دوم این طرح است.
نبنزیا گفت: نکته سوم این است که ما از تمامی کشورها و گروه‌های سیاسی می‌خواهیم اظهارات خصمانه و انزجار را در قبال مقامات سوریه و روسیه متوقف کنند و از اتخاذ اقدامات برای سرنگونی نظام کنونی با زور خودداری کنند.
وی گفت: نکته چهارم این است که ما از کشورهایی که نفوذ مناسب دارند می‌خواهیم برای تضمین جدایی گروه‌های مسلح از تروریست‌ها و همکاری بین‌المللی واقعی علیه تروریسم تلاش کنند. نکته پنجم پیوستن سازمان ملل و جامعه جهانی به کمک واقعی انسانی به سوریه است و نکته ششم این است که تمامی تشکلات مخالف باید از بهانه‌تراشی و انجام اقدامات تحریک آمیز از جمله استفاده از سلاح شیمیایی برای تجاوز خارجی دست بردارند..
 
کد مطلب : ۱۳۷۹۴۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.