۰

رهبر انقلاب: از قدیم به برادران هزاره افغانستان نگاه ستایش‌گرانه‌ای داشتم

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۶
رهبر انقلاب: از قدیم به برادران هزاره افغانستان نگاه ستایش‌گرانه‌ای داشتم
 در ایام نوروز 97، رهبر انقلاب بار دیگر با اعضای خانواده شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون دیدار کردند. در این دیدار صمیمانه که در روز پنج‌شنبه نهم فروردین ماه در تالار آیینه حرم مطهر حضرت علی‌بن موسی الرضا(ع) انجام شد، خانواده‌های شهیدان اخلاقی، موسوی، سیدحسن حسینی (سیدحکیم)، محمداکرم ابراهیمی (حاج رئوف)، مهندس مصطفی کریمی، سید روح‌الله موسوی (سیدپیمان)، حسین داداحمدی، نعمت‌الله نجفی، جاوید یوسفی و محمد توسلی حضور داشتند.
اشتیاق به دیدار یار میان خانواده‌های شهدای افغانستانی در جغرافیای مقدس مشهد که معطر به وجود هشتمین امام شیعیان است، وصف‌ناشدنی است. این اشتیاق با ورود رهبر معظم انقلاب به سالن، بروز یافته و فریاد شعار و صلوات را در استقبال از رهبرشان نثار کردند. وقتی احوالپرسی گرم و صمیمی مقام معظم رهبری با خانواده شهدای فاطمیون در قاب محل این دیدار صمیمانه نقش بست، معظم‌له به ایراد سخنانی در مورد خانواده‌های شهدای افغانستانی پرداختند.
آیت‎الله خامنه‌ای با اشاره به سابقه انقلابی خانواده‌های افغانستانی فرمودند: بنده از قدیم به برادران هزاره افغانستان نگاه ستایش‌گرانه‌ای داشتم چرا که از نزدیک دیده بودم طلبه‌های‌شان با ما مأنوس بوده و از قدیم با آن‌ها آشنا بودم. جمعیت زیادی از خانواده‌های افغانستانی به ایران آمدند و در انقلاب و دفاع مقدس با ما همراهی کردند.
ایشان در ادامه با اشاره به پیشقدم بودن خانواده‌های فاطمیون در قضایای مختلف، گفتند: در قضایای سوریه، دفاع از حرم حضرت زینب(س) و حرم‌های مطهر در عراق و مسئله داعش، برادران افغانستانی و هزاره از مجموعه‌های پیشقدم در این قضایا بودند که هم خوب شرکت کردند و هم خوب جنگیدند. ما برای شهدای شما [فاطمیون] ارزش قائل هستیم و این قضایا از جمله حوادثی است که در طول تاریخ اسلام نظیر آن را کم داشتیم.
رهبر معظم انقلاب در ادامه تصریح کردند: آن‌ها [شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون] در پاسخ به احساس وظیفه دینی و شیعی و ولایی، وارد میدان سختی شدند و امتحان خوبی پس دادند و به‌شهادت رسیدند. از نظر من، خانواده‌های شهدا از لحاظ صبر و مقاومت بلافاصله پشت سر شهدا قرار دارند چرا که در عین حال خانواده‌ها صبر می‌کنند و شکایت نمی‌کنند.
ایشان با اشاره به صبر خانواده‌های شهدای فاطمیون گفتند: اگر صبر خانواده‌های شهدای لشکر فاطمیون نبود، مطمئناً این حماسه بزرگ شکل نمی‌گرفت و این صبر خانواده‌هاست که علاقه‌مندان را پیش می‌برد. امید من این است که در قیامت از شفاعت شهدای شما [فاطمیون] و در اینجا از دعای شهدای شما بهره‌مند شویم.
آیت‎الله خامنه‌ای اظهار داشتند: بعضی از خانواده‌ها دو شهید دادند و این به‌خاطر احساس دِینی است که دارند. پاره جگر آن‌ها به میدان خطری برود که سرنوشتش معلوم نیست. خانواده‌ها قدر این زحمت‌ها را بدانند که پیش خدا عزیز هستند. شهیدی با چهار فرزند به‌شهادت رسیده است، این‌ها خیلی باارزش است. خداوند به شما صبر و اجر بدهد و در دنیا و آخرت عزیز هستید. ان‌شاءالله ما هم به‌برکت شهدای شما عاقبت‌به‌خیر باشیم و در قیامت با شما محشور شویم.
بعد از پایان بیانات معظم‌له دیدار رودررو و خصوصی با خانواده هر شهید صورت گرفت.
در این دیدار رهبر معظم انقلاب خطاب به مادر شهید مصطفی کریمی گفتند: «شما هم دختر شهید، هم خواهر شهید و هم مادر شهید راه ولایت هستید. باید اسم و خاطرات شهید را نگه دارید و به‌صورت مقاله نوشته و نگهداری کنید». دکتر علی کریمی برادر مهندس شهید مصطفی کریمی نامه‌ای را در محضر مبارک ایشان قرائت کرد. این نامه حول چهار محور زیر بود:
ایجاد شبکه مبادله اقتصادی میان کشورهای اسلامی
تعامل فرهنگی میان کشورهای اسلامی
دغدغه‌های خانواده‌های فاطمیون و مهاجرین
طرح و برنامه راهبردی و کارشناسی آینده.
کد مطلب : ۱۳۷۹۴۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.