۰

کارگردان «پایتخت»: نه عامل موسادم و نه اسرائیلی

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۲
کارگردان «پایتخت»: نه عامل موسادم و نه اسرائیلی
 پس از پایان پخش سریال «پایتخت 5» که نوروز امسال از شبکه یک پخش شد و مورد استقبال مخاطبان نیز قرار گرفت مراسم تقدیر از عوامل این مجموعه از سوی سازمان هنری رسانه‌ای اوج صبح چهارشنبه 29 فروردین در ساختمان این سازمان برگزار شد.
مرتضی میرباقری، معاون سیما، احسان محمدحسنی، رئیس سازمان هنری رسانه ای اوج، علیرضا برازش، مدیر شبکه یک سیما و فضل‌الله شریعت پناهی، مدیر گروه اجتماعی، حبیب‌الله والی نژاد مدیر سریال سازمان اوج از جمله مدیرانی بودند که در این سریال حضور داشتند.
مرتضی میرباقری در ابتدای این مراسم با اشاره به موفقیت سریال «پایتخت 5» گفت: «این سریال توانست ۸۰ درصد بیننده داشته باشد و رضایت 92 درصدی مخاطبان را هم در پی داشته. کسانی که این سریال را ندیدند در حقیقت نخواستند که آن را انتخاب نکنند بلکه موقعیت تماشای آن را نداشتند.»
او درباره زحمتی که گروه سازنده این سریال کشیده نیز بیان کرد: «به گفته بسیاری از کارشناسان پشت صحنه این سریال بسیار تکنیکال بود و سکانس‌های بخش‌های بالون و جنگ با داعش نشان داد که برای به تصویر کشیدن مفاهیم این سریال تلاشی جهادی صورت گرفته است. ما می‌توانیم شهادت دهیم که این کار از حیث‌های مختلف تاثیر بسیار خوبی روی مخاطبان گذاشته است.»
معاون سیما با اشاره به همکاری موسسه اوج در تولید سریال «پایتخت ۵» نیز افزود: «اگر مشاوره‌های سازمان اوج نبود، سریال پایتخت نمی‌توانست به این خوبی تولید شود. هیچ کسی حتی افرادی که به عنوان مدافع حرم با داعش جنگیدند، عنوان نکردند که تصویر نشان داده شده از داعش یک تصویر آماتور بوده است.
در ادامه این مراسم احسان محمدحسنی، رییس سازمان رسانه‌ای اوج ضمن تشکر از سازندگان این سریال توضیح داد: «تیم «پایتخت» به خوبی نشان داد که می‌توان در این خاک مهربان ماند و کارهای موفقی انجام داد که جامعه به هنر ایرانی و اسلامی خود افتخار کند. همه تیم پایتخت کم‌فروشی نکردند و با تمام وجود نشان دادند که می‌توان با زبان هنر عمیق‌ترین حرف‌ها را زد.»
محمدحسنی در ادامه از سیروس مقدم، الهام غفوری، محسن تنابنده و صداوسیما نیز تشکر کرد و درباره همکاری با مرتضی میرباقری گفت: «با آمدن آقای میرباقری آرامش و ثبات به شبکه‌های سیما بازگردانده شد. امروز به همه ثابت شده است که اوج، رقیب صدا و سیما نیست بلکه رفیق آن است.»
او در پایان نیز افزود: «سازمان اوج با پول، اثری را تولید نمی‌کند بلکه این آثار محصول دل است. بسیاری از موسسات دیگر نیز پول دارند اما باید بدانیم که پول اثر هنری نمی‌سازد و دوستان اوج با دلشان پای کارها ایستاده‌اند.»

سیروس مقدم، کارگردان سریال «پایتخت» در ابتدای صحبت های خود با در اوردن کلاه و کاپشنش  با حضاز شوخی کرد و گفت: «من نه نماینده موساد و نه جاسوس هستم.»
مقدم ادامه داد: «سریال پایتخت دیگر متعلق به من، آقای تنابنده، اوج، صدا و سیما و ... نیست بلکه متعلق به مردم است و چنان قدرتی دارد که می‌تواند تعیین کند آیا ادامه‌دار باشد یا نه. این سریال می‌تواند حرف‌هایی را بزند که شاید در جاهای دیگر امکان گفته شدن آنها نباشد.»
او نیز درباره حمایت سازمان اوج گفت: «سریال «پایتخت ۵» ساخته نمی‌شد مگر با حمایت‌های مادی و معنوی سازمان اوج. حمایت مادی یعنی پول و فراهم کردن امکاناتی که شاید نمی‌توانستیم به غیر از این آنها را فراهم کنیم و حمایت مادی یعنی ۵۰ فیلم مستند درباره اوج، خاطرات فرماندهان جنگ با داعش و مشورت با افرادی که این موضوع را تجربه کرده بودند.»
مقدم ضمن تشکر از همراهی صدا و سمیا نیز بیان کرد: «حمایت‌های آقای میرباقری و رییس سیما فیلم هنگام پخش و پیش از آن باعث شد تا سریال «پایتخت ۵» با کمترین ممیزی راهی آنتن شود؛ این سریال نسبت به چهار فصل گذشته با ممیزی‌های کمتری پخش شد.»
 ریما رامین‌فر، بازیگر این مجموعه که به نمایندگی از الهام غفوری تهیه کننده سریال پشت تریبون آمد نیز گفت: «خانم غفوری از من خواستند که بگویم امیدوارم مناطق آزاد ما در ایران آنچنان پیشرفت کند که دیگر برای فیلمبرداری چند سکانس مجبور نباشیم به ترکیه برویم و برخی به ما بگویند برای تبلیغ صنعت گردشگری ترکیه به آنجا رفته‌ایم.»
پس از رامین فر نوبت به محسن تنابنده رسید که او هم در سخنانی گفت: «وقتی پروژه‌ای به فصل پنجم می‌رسد، برخلاف آنچه عده‌ای تصور می‌کنند کار بسیار سخت‌تر می‌شود. فصل پنجم یعنی کار پنج برابر سخت‌تر می‌شود. باید همینجا از خشایار الوند تشکر کنم چرا که آقای الوند با وجود همه مشکلات بسیار مهربانانه پای کار ایستادند. موفقیت‌های سریال پایتخت به فرد برنمی‌گردد چرا که همه چیز گروهی پیش رفته است.»
تنابنده افزود: «ورود به برخی از اتمسفرهای قصه مثل شرایط جنگی و در عین حال ایجاد فضایی شیرین کار را بسیار سخت می‌کرد. ما می‌دانیم نواقص زیادی داشته‌ایم، ولی فکر می‌کنم این یک شروع خوب برای ورود به این سبک کار بود. امیدوارم سعه صدر ما بیشتر شود و بتوانیم مهربان‌تر به قضایا نگاه کنیم. فکر می‌کنم اگر موقعیتی که برای سریال پایتخت ۵ فراهم شد، برای پروژه‌های دیگر نیز فراهم شود، شاهد سریال‌های بهتری باشیم.»
همسر شهید مدافع حرم بلباسی نیز دیگر سخنران این مراسم بود که به تاثیرگذاری «پایتخت» اشاره کرد و گفت: «امروز شهدای مدافع حرم بسیار مظلوم واقع شده‌اند. بسیاری از من می‌پرسند که چرا همسرت تو را با چهار فرزند گذاشت و رفت. من نیز مدام در ذهنم پروسه‌ای را تصور می‌کردم که بتوانم برای فرزندانم علت رفتن پدرشان را توضیح بدهم. هنگام تماشای این سکانس‌ها پسرم مدام سوال می‌کرد و خواهرش به او جواب داد که اگر بابا نمی‌رفت، این اتفاق‌ها اینجا می‌افتاد. این حرف بسیار مرا خوشحال کرد چرا که توانست پاسخ سوال فرزندانم را به خوبی بدهد.»
در پایان این مراسم از تمامی عوامل سریال «پایتخت» با حضور مرتضی میرباقری (معاون سیما)، احسان محمدحسنی (رئیس سازمان اوج)، برازش (رییس شبکه یک سیما) و والی‌نژاد (مدیر مرکز فیلم و سریال اوج) تقدیر شد.
سیروس مقدم، الهام غفوری، ریما رامین فر، محسن تنابنده، نسرین نصرتی، خشایار الوند، سارا و نیکا فرقانی اصل، احمد مهرانفر، بهرام افشاری، نیلوفر رجایی پور، آریا عظیمی‌نژاد و سایر عومل فنی سریال «پایتخت» از جمله حاضران این مراسم بودند.
کد مطلب : ۱۳۷۹۴۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.