۰

روحانی: ما خادم و نوکر مردم هستیم

تاریخ انتشار
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۶
روحانی: ما خادم و نوکر مردم هستیم
حجت الاسلام حسن روحانی صبح امروز در هم اندیشی مدیران ارشد دولت تدبیر و امید اظهارداشت: ایام مبارک ماه شعبان،​ ماه قیام و صیام و ماه پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) و ماهی است که خداوند آن را ماه رحمت ، خشنودی ­و رضوان خود قرار داده است.

رئیس جمهور گفت: شیوه پیامبر در ماه شعبان عبادت، نماز و روزه بود و امیدوارم همه ما از این ماه پر برکت استفاده کنیم و بالاترین استفاده، خدمت به مردم است.

وی اظهار داشت: بالاتر از خواندن دعا، حتی قرآن مجید و نماز مستحب،​ خدمت به مردم است. روحانی افزود: ما در این ماه باید بتوانیم بیش از ماه های گذشته به مردم عزیزمان خدمت و دلی را خوشحال و گرهی را باز کنیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: همه روایات به ما می گوید خداوند رحمت و رضوانش را شامل حال کسی می کند که مشکلی را از پیش پای مردم بردارد.

روحانی افزود: اگر ادارات و رفتار ما با مردم این چنین باشد و خودمان یک حساب در دفترچه خودمان درست کنیم، به غیر از ساعت اداری،​ کار، رئیس و مرئوس که همه اعتباریات است و می گذرد باید بدانیم آنچه می ماند خدمت به مردم و خوشحال کردن آنان است.

رئیس جمهور با اشاره به تعبیر برخی روایات در این زمینه اظهار داشت: اگر زن و بچه و پدر و مادر شما در اداره ای کار داشته باشد و بخواهند آنها را معطل کنند و این اوراق به آن اوراق،​ از این اتاق به آن اتاق و امروز به فردا بکشانند،​ شما چه حالی پیدا می کنید؟ و اگر رفتار آن اداره با خانواده شما یک رفتار انسانی مودبانه و خوشحال کننده باشد شما چه روحیه ای پیدا می کنید؟
روحانی ادامه داد: تمام مردم از روستایی و شهری و مرد و زن،​ اعضای خانواده حق هستند و خداوند اعضای خانواده خود را می بیند و رفتار می کند، باید باور کنیم که کشور، اداره و مدیریت آن بر عهده ملت، حق ملت و از آن ملت است و ما باید باورمان بشود که چیزی بالاتر از نوکری ملت نداریم.

رئیس جمهور گفت: ما خادم و نوکری برای مردم هستیم و بالاتر از این نیستیم. روحانی افزود: اگر کسی خود را بالاتر از خادم مردم می داند،​ پس معنای حکومت اسلامی و حتی مفهوم مردم سالاری دینی را هم لمس و حس نکرده است.
کد مطلب : ۱۳۷۹۵۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.