۰

موافقت گروه‌های مسلح با خروج از شمال شرق دمشق

تاریخ انتشار
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۲
موافقت گروه‌های مسلح با خروج از شمال شرق دمشق
تلویزیون دولت سوریه اعلام کرد گروه‌های مسلح محاصره شده در شمال شرق دمشق پذیرفته اند که از این منطقه خارج شده و به مناطق مرزی ترکیه بروند. گروه‌های حاضر در منطقه قلمون شرقی هنوز به این خبر واکنشی نشان نداده اند.
دولت سوریه تلاش می‌کند با حمایت ایران و روسیه، کنترلش بر آخرین مناطق زیر کنترل معارضان و تروریست‌ها را در نزدیکی دمشق بازیابد.
قلمون شرقی در ۴۰ کیلومتری دمشق قرار دارد و شامل چند شهرک و یک منطقه گسترده کوهستانی است.
تلویزیون دولتی سوریه می‌گوید انتظار می‌رود ۳۲۰۰ نفر از افراد مسلح به همراه خانواده هایشان برای انتقال به ادلب و جرابلس که در اختیار گروه‌های معارض است، آماده شوند.
همزمان، ارتش سوریه حملات خود در جنوب دمشق را هم افزایش داده است. تصاویر تلویزیونی نشان می‌دهند که از منطقه حجر الاسود ستون‌های دود به آسمان می‌رود. این محل بخشی از یک منطقه بزرگ‌تر است که اردوگاه پنهاجویان فلسطینی یرموک هم در آن قرار دارد و تحت تصرف داعش و دیگر گروه‌های تروریستی است.
با فتح قلمون شرقی و منطقه جنوبی دمشق، تنها منطقه محاصره شده‌ای که باقی می‌ماند شمال حمص خواهد بود.
هرچند، بخش‌های زیادی از خاک سوریه در مناطق مرزی ترکیه، عراق، اردن و سرزمین‌های اشغالی خارج از کنترل اسد قرار دارند. گروه‌های معارض بخش‌های قابل توجهی را در جنوب غرب و شمال غرب سوریه در اختیار دارند و شبه نظامیان کُرد مورد حمایت آمریکا هم مناطق گسترده‌ای در شرق سوریه را کنترل می‌کنند.
کد مطلب : ۱۳۷۹۶۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.