۰

شفر از دايی و ژنرال رودست می‌خورد؟

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۰
شفر از دايی و ژنرال رودست می‌خورد؟
هواداران استقلال این روزها روی ابرها هستند. صعود به‌عنوان صدرنشین گروه مرگ آن‌هم با این اقتدار و جبروت چیزی نبود که حتی در ذهن خوشبین‌ترین هواداران هم بگنجد.
با این وجود چنین اتفاقی رخ داد و این مساله در کنار کیفیت خوب و نمایش‌های زیبای تیم شفر حسابی استقلالی‌ها را به وجد آورده. در عین حال اما ممکن است درست وسط این سرخوشی، آنها یادشان برود که هنوز کارهای مهمی تا آخر فصل دارند. غیر از دو بازی رفت و برگشت با ذوب‌آهن در یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، استقلال دو بازی هم در لیگ‌برتر دارد که هر دوی آنها مهم است. نکته ساده، اما نکته کلیدی این است که خیلی‌ها تصور می‌کنند با صعود استقلال به فینال جام‌حذفی و تقابل این تیم با خونه‌به‌خونه دسته اولی، از همین حالا قهرمانی آبی‌ها قطعی شده و این تیم به همین دلیل در فصل آینده لیگ قهرمانان هم حضور خواهد داشت.
این در حالی است که فینال جام‌حذفی فقط یک بازی است و هر اتفاقی ممکن است در آن رخ بدهد. به فرض اگر یک درصد استقلال در خرمشهر بازنده شد، آنها برای حضور در فصل آتی لیگ قهرمانان نیاز دارند که روی یکی از 3پله اول جدول لیگ‌برتر قرار بگیرند؛ اتفاقی که با توجه به فشردگی جدول خیلی سخت می‌تواند رخ بدهد.
در حال‌حاضر سایپا و ذوب‌آهن که خوش‌فرم‌ترین تیم‌های نیم‌فصل دوم لیگ بوده‌اند، به ترتیب با 50 و 49 امتیاز روی پله‌های دوم و سوم هستند و استقلال با 48امتیاز آنها را تعقیب می‌کند. اگر در پایان فصل هم ترکیب جدول به همین شکل باشد، استقلال از راه لیگ سهمیه نمی‌گیرد و تنها امیدش برای حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان به پیروزی در فینال جام‌حذفی معطوف خواهد شد. به این ترتیب شاگردان شفر اگر قصد دارند بدون ریسک کار کسب سهمیه را از مسیر لیگ تمام کنند، باید دو بازی آخرشان را ببرند و امیدوار به لغزش سایپا و ذوب‌آهن باشند. دو بازی آخر استقلال به ترتیب با پیکان در ورزشگاه آزادی و سپاهان در اصفهان خواهد بود.
هر دو رقیب آبی‌ها خطرناک به‌نظر می‌رسند؛ پیکان دقیقا آخرین بختش برای کسب سهمیه را در بازی با استقلالجست‌وجو می‌کند و سپاهان هم اگر برای بقا به امتیازات بازی آخر محتاج نباشد، حداقل به‌دنبال یک پایان آبرومندانه برای این فصل افتضاح خواهد بود. ذوب‌آهن اما در دو بازی آخرش میزبان پرسپولیس و میهمان نفت تهران است که شاید هر دو بازی برای رقبای قلعه‌نویی تشریفاتی شود. پرسپولیس که قهرمان شده و نفت هم شاید تا روز آخر سقوط کند. سایپا اما با علی دایی این هفته برابر گسترش فولاد بی‌انگیزه قرار می‌گیرد و هفته بعد با پیکان مصاف می‌دهد. می‌بینید که دوم یا سوم شدن در لیگ برای استقلال سخت شده. پس آنها فرصت لغزش ندارند، چون اگر در لیگ سهمیه نگیرند و یک درصد فینال جام‌حذفی را هم ببازند، کاخ رویاهای شفر با همه عظمتش بر سر این مربی خراب خواهد شد. در فوتبال گاهی فاصله عرش‌و‌فرش فقط یک قدم است.
کد مطلب : ۱۳۷۹۸۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.