۰

متلک‌های برجامی کمدین محبوب آمریکایی به ترامپ و مشاورانش

تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۰
متلک‌های برجامی کمدین محبوب آمریکایی به ترامپ و مشاورانش
جان الیور در برنامه «هفته پیش، امشب» (Last Week Tonight) به وعده ترامپ برای خروج از توافق هسته‌ای ایران پرداخت.
 
اولیور ابتدا به اظهارات ترامپ پرداخت مبنی بر این که «بزرگ‌ترین مشکل این است که آن‌ها می‌توانند شرایط توافق را حفظ کنند و با گذشت زمان، به سادگی به بمب دست پیدا کنند»، و این گفته را نادرست خواند.
 
اولیور گفت ترامپ احتمالا توافق را از بین می‌برد و سپس در توییر خود با بیان این که طرفدار این توافق نبوده، آن را «وحشتناک وحشتناک نامناسب یکی از احمقانه‌ترین و خطرناکترین اشتباهات تاریخ» می‌خواند.او گفت:
 
«به طور نظری، آنچه ایران می‌تواند انجام دهد، این است که صبر کند تا بخش‌هایی از توافق در ده سال منقضی شوند، سپس می‌تواند برنامه هسته ایش را توسعه بدهد و به بمب [اتمی]نزدیک شود. اما یک چیزی: اگر توافق از بین برود، ایران می‌تواند همین حالا این کار را بکند، در صفر سال! و صفر از ۱۰ کمتر است، مطمئن باشید، ما خودمان حساب کردیم».
 
او سپس به سراغ مایک پمپئو، نامزد وزارد خارجه آمریکا، و این اظهارنظرش رفت: «ما می‌دانیم که آن‌ها (ایرانی ها) تقلب می‌کنند- فقط آن را نمی‌بینیم». اولیور این سخنان را «یک اظهارنظر کوفتی» از طرف کسی دانست که با گوریل‌ها رابطه جنسی دارد، و اضافه کرد کسی ندیده پوپمئو همچین کاری بکند، «اما چیزی است که می‌دانیم او انجام داده است».
 
کمدین آمریکایی از بنیامین نتانیاهو هم به عنوان کسی که بدگویی برجام را می‌کند یاد کرد، اما نیش انتقادهایش دامن او را نگرفت. او سپس به جان بولتون، مشاور امنیت ملی ترامپ پرداخت و گفت: ترامپ به خاطر «سبیلش که شبیه سبیل شیر دریایی» است، درباره استخدام او تردید داشته است.
 
بیشتر بخوانید:
 
اولیور همچنین تبلیغی را به طرفداری از توافق هسته‌ای ایران پخش کرد و گفت: این تبلیغ در برنامه «شان هنیتی» در شبکه فاکس نیوز پخش خواهد شد. شان هنیتی خود از مخالفان برجام است و به گفته اولیور، ترامپ، پمپئو و بولتون زیاد این برنامه را نگاه می‌کنند.
 
این تبلیغ با نوشته «توافق ایران را منفجر نکن» به پایان می‌رسد.
کد مطلب : ۱۳۸۰۳۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.