۰

«هشت یاغی» چطور استقلال را محروم خواهد کرد؟

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۴
«هشت یاغی» چطور استقلال را محروم خواهد کرد؟
 شاید کمتر هوادار استقلال تصور می کرد مجتبی جباری به این تیم برگردد و چنین سرنوشت عجیبی برایش در تیم محبوبش رخ دهد. جباری که روی شانه هواداران به استقلال بازگشت توسط افتخاری مدیرعامل این تیم از باشگاه کنار گذاشته شد و هیچوقت هم دلیل آن بیان نشد.
اتفاقات رخ داده بعد از بازی استقلال با پارس جنوبی در هفته ششم لیگ برتر که 24 شهریور 96 انجام شد، زمینه را برای قطع همکاری این بازیکن با آبی‌ها فراهم کرد. سران باشگاه با ارسال پیامکی به جباری اطلاع دادند دیگر نمی‌تواند با استقلال تمرین کند تا منصوریان که بدجوری تحت فشار ناکامی‌ها قرار گرفته بود، بالاجبار قید هافبک مورد علاقه‌‌اش را بزند. هشت شاکی که بعد از این اتفاق دیگر امیدی به بازگشت نداشت بلافاصله از طریق وکیل خود به کمیته انضباطی و کمیته تعیین وضعیت شکایت کرد که این شکایت بعد از دو هفته رسیدگی به یکباره تحت تأثیر فسخ یک‌طرفه قرارداد از سوی مدیران باشگاه قرار گرفت تا پروسه رسیدگی به آن تغییر کند. وثوق‌احمدی رئیس کمیته تعیین وضعیت این موضوع را تأیید کرد و مدعی شد با فسخ یک‌طرفه قرارداد نحوه شکایت و رسیدگی به آن کاملاً تغییر کرد چون موضوع شکایت این بار به غرامت میلیاردی برمی‌گشت نه اعاده حیثیت و اخراج غیرموجه.
جباری در اندیشه گرفتن غرامت 1.2 میلیاردی
مجتبی جباری و وکلایش بعد از اطلاع از فسخ یک‌طرفه قرارداد از سوی سران باشگاه بلافاصله موضوع شکوائیه تقدیمی به کمیته تعیین وضعیت را تغییر و خواستار پرداخت غرامت یک میلیارد و دویست میلیون تومانی شدند. این مبلغ در حالی در دستور کار قرار گرفت که هشت شاکی با توجه به قرارداد دوساله می‌توانست دو برابر این مبلغ را طلب کند اما با استناد به اینکه کنار استقلال نخواهد بود قید آن را زد و تنها قرارداد فصل جاری را طلب کرد. رئیس کمیته تعیین وضعیت در این خصوص گفت: «مجتبی جباری در شکایت خود خواستار دریافت یک میلیارد و دویست میلیون تومان شده بود چون قرارداد دو ساله او با استقلال برای هر فصل چنین مبلغی را به ثبت رسانده بود و چندان هم غیرمنطقی نبود اما به جهت اینکه قرارداد میان طرفین تنها بعد از نیم‌فصل فسخ شد کمیته تعیین وضعیت نصف این مبلغ را حق مجتبی جباری دانست از همین‌رو تصمیم گرفت حکم 600 میلیون تومانی برای این بازیکن صادر شود».
چرا حکم 640 میلیون تومانی صادر شد؟
وثوق‌احمدی در خصوص اینکه ماجرای رقم 640 میلیون تومانی در حکم صادر شده چیست، تصریح کرد: «باشگاه استقلال مدارکی دال بر پرداخت 160 میلیون تومان به جباری را ارائه داد که با کسر این مبلغ 440 میلیون تومان از نصف قرارداد سال اول باقی می‌ماند اما اینکه چرا حکم محکومیت 640 میلیون تومانی برای استقلال صادر شد به این دلیل بود که کمیته تعیین وضعیت تشخیص داد فسخ یک‌طرفه از سوی باشگاه دلایل موجهی نداشته و بازیکن از این تصمیم متضرر شده به همین خاطر براساس آیین‌نامه‌های موجود و استدلال از قوانین اجرایی فیفا و CAS، جباری را مستحق دریافت 200 میلیون تومان دیگر دانستیم تا با این غرامت باشگاه استقلال ملزم به پرداخت 640 میلیون تومان به جباری شود».
مخالفت با شرط و شروط استقلال در قرارداد
سران باشگاه استقلال از روز اول دعوا با «هشت شاکی» مدعی بودند شرایط قرارداد مالی مندرج در توافق با جباری به سود باشگاه است و این بازیکن نمی‌تواند طلب پول کند اما با حکم صادر شده از سوی کمیته تعیین وضعیت خلاف این موضوع اثبات و مشخص شد قرارداد مجتبی جباری با استقلال خیلی هم سفت و محکم بود. وثوق‌احمدی پیرامون شرط و شروط استقلال و اینکه چرا در حکم به آن استناد نشد، افزود: «در این قرارداد شروطی پیش‌بینی شده بود از جمله اینکه مبلغ پرداختی‌ها تقسیم می‌شود بر تعداد بازی‌های فصل یعنی 30 بازی که پرداختی بر حسب تعداد بازی‌ها باشد اما کمیته تعیین وضعیت با توجه به قوانین و مقررات حاکم بر فیفا و CAS این شرط و شروط را مورد پذیرش قرار نداد. قوانین این‌گونه است که اگر شروط قرارداد یک‌جانبه به سود باشگاه یا بازیکن ثبت شده باشد به نحوی که یک طرف به صورت مشهود از این شرایط سود کند بدون هیچ قیدی این شرایط کان لم یکن تلقی خواهد شد که در پرونده جباری و استقلال هم شرط باشگاه استقلال یک‌جانبه به سود باشگاه بود نه بازیکن به خصوص که تعیین‌کننده بازی کردن بازیکن نه مدیرعامل است نه خود بازیکن بلکه نفر سوم یعنی سرمربی تیم تعیین می‌کند که بازیکن به میدان برود یا نه؟»
استقلال بازنده مجادله شد‌؛ جباری باز هم شاکی
با وجود اینکه مجتبی جباری در تازه‌ترین مجادله حقوقی یک بار دیگر توانست بازی را از سران باشگاه ببرد تا استقلال بازنده بزرگ در بستن قراردادهای مالی لقب بگیرد اما شنیده می‌شود «هشت شاکی» چندان از این حکم رضایت ندارد چون خواستار دریافت غرامت کامل برای قرارداد سال جاری شده بود که کمیته تعیین وضعیت تنها با 50 درصد آن موافقت کرد. به همین خاطر گفته می‌شود این بازیکن بنا دارد از طریق وکلایش در صورت اعتراض باشگاه استقلال به حکم دوباره شکایتی انجام داده و این بار در کمیته استیناف موضوع غرامت 2/1 میلیاردی را پیگیری کند که این موضوع تا چند روز آتی مشخص خواهد شد.
کد مطلب : ۱۳۸۰۶۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.