۰

حقوق ۸ میلیون تومانی دولت آلمان به محافظ سابق بن‌لادن

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۰
حقوق ۸ میلیون تومانی دولت آلمان به محافظ سابق بن‌لادن
دولت ایالت نوردراین‌وستفالن آلمان اعلام کرده، اخراج محافظ سابق بن لادن، رهبر پیشین شبکه تروریستی القاعده، از آلمان امکان‌پذیر نیست، زیرا این احتمال وجود دارد که او پس از بازگشت به کشورش مورد شکنجه یا بدرفتاری قرار گیرد.

این شخص که گفته می‌شود مردی به نام «سامی الف.» و با اصالت تونسی است، بیش از ده سال است که در شهر بوخوم اقامت دارد. دولت ایالتی در پاسخ به پرسش دو تن از نمایندگان حزب راستگرای «آلترناتیو برای آلمان» در پارلمان ایالتی گفته است، این شخص فاقد شرایط لازم برای اخراج از کشور است.

مقامات دولت ایالتی نوردراین‌وستفالن در همین رابطه به حکم دادگاه مورخ آوریل ۲۰۱۷ اشاره کرده‌اند که در آن گفته شده، دادگاه به این نتیجه رسیده که این مرد ۴۲ ساله در صورت بازگشت به تونس «به احتمال زیاد مورد شکنجه، رفتار غیرانسانی یا تحقیرآمیز» قرار می‌گیرد.

یوآخیم اشتامپ، وزیر امور پناهجویی ایالت نوردراین‌وستفالن گفته است تا زمانی که تونس این تضمین را ندهد که محافظ سابق بن‌لادن در صورت بازگشت به آن کشور مورد شکنجه یا خطر مرگ قرار نمی‌گیرد، در آلمان باقی خواهد ماند.

تلاش‌های آلمان برای کسب چنین تضمینی از دولت تونس تا کنون بدون نتیجه مانده است.

خطر امنیتی

سامی الف. در سال ۱۹۹۷ زمانی که ۲۱ سال داشت، به عنوان دانشجو برای نخستین بار وارد آلمان شد. گفته می‌شود که او در سال‌های ۱۹۹۹ و ۲۰۰۰ در زمانی که به عنوان یکی از محافظان بن لادن فعالیت داشته، در کمپ القاعده در افغانستان آموزش‌های نظامی دریافت کرده است.

سامی الف. این اتهامات را رد کرده و گفته است که در زمان یاد شده در کراچی در پاکستان مشغول تحصیل در یک دوره مذهبی بوده است.

در سال ۲۰۰۶ او به ظن ارتباط با شبکه تروریستی القاعده مورد بازجویی قرار گرفت، اما به دلیل کمبود مدارک، از اتهام حقوقی مصون ماند.

به گزارش روزنامه «بیلد» این تبعه تونسی به دلیل ارتباط پیشین خود یک خطر امنیتی محسوب می‌شود و به همین دلیل باید هر روز به پاسگاه پلیس مراجعه کند.

دولت نوردراین‌وستفالن در پاسخ خود به نمایندگان حزب «آلترناتیو برای آلمان» تأیید کرده طبق قانون خدمات پناهندگی، این شخص ماهانه مبلغ ۱۱۶۸ یورو (۷.۹ میلیون تومان) کمک هزینه دولتی دریافت می‌کند. او همراه با همسر و فرزندانش زندگی می‌کند که دارای تابعیت آلمانی هستند.
کد مطلب : ۱۳۸۰۷۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.