انقلاب ایران موجب شده حس زندگی در اینجا جاری باش

5 ارديبهشت 1397 ساعت 13:43

الیور استون کارگردان سرشناس سینمای هالیوود بر این باور است که انقلاب اسلامی در ایران موجب شده حس زندگی در میان مردمان ایران جاری باشد.


نشست خبری الیور استون که مهمان سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر است، صبح روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه در پردیس سینمایی چارسو، کاخ جشنواره برگزار شد و این سینماگر به پرسش‌های مختلفی در مورد سینمای ایران و سینمای هالیوود و همچنین برخی دیدگاه‌های سیاسی پاسخ داد.
او در پاسخ به سئوال خبرنگار خبرآنلاین که به این ترتیب مطرح شد: «سینمای ایران بعد از انقلاب موفقیت زیادی در جشنواره‌های خارجی داشته، از جشنواره‌های اروپایی تا اسکار و گلدن گلوب. برداشتی همواره در مورد این جوایز وجود داشته که این‌ها نتیجه موقعیت ویژه سیاسی ایران بوده است. نگاه شما به این موضوع چیست؟» چنین پاسخ داد: «نمی‌توانم با دانش یا تجربه‌ای که در مورد سیستم جمع کردن آرای اسکار دارم به سئوال شما جواب دهم. اما واقعیت این است که لزوما برخی فیلم‌ها سیاسی نیستند و یا انتقادات خود را خیلی با ظرافت مثلا داخل یک تاکسی و یا فرمی که اغلب خیلی کند است مطرح می‌کنند.»
او با اشاره به فیلم «سدمعبر» گفت: «به عنوان مثال می‌توانم از فیلم «سدمعبر» یاد کنم که فیلم فوق‌العاده خوبی بود و به مشکلاتی واقعی می‌پرداخت. شاید انقلاب موجب شده شما واقعیت و حس زندگی را بیشتر دریافت کنید.»
این کارگردان تاکید کرد: «با وجود سختی‌های زندگی در ایران آن لطافت به خوبی در مردمان این منطقه حس می‌شود و همین حس به آثار سینمای ایران راه یافته است.»


کد مطلب: 138080

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/138080/انقلاب-ایران-موجب-شده-حس-زندگی-اینجا-جاری-باش

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir