۰

انقلاب ایران موجب شده حس زندگی در اینجا جاری باش

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۳
انقلاب ایران موجب شده حس زندگی در اینجا جاری باش
نشست خبری الیور استون که مهمان سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر است، صبح روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه در پردیس سینمایی چارسو، کاخ جشنواره برگزار شد و این سینماگر به پرسش‌های مختلفی در مورد سینمای ایران و سینمای هالیوود و همچنین برخی دیدگاه‌های سیاسی پاسخ داد.
او در پاسخ به سئوال خبرنگار خبرآنلاین که به این ترتیب مطرح شد: «سینمای ایران بعد از انقلاب موفقیت زیادی در جشنواره‌های خارجی داشته، از جشنواره‌های اروپایی تا اسکار و گلدن گلوب. برداشتی همواره در مورد این جوایز وجود داشته که این‌ها نتیجه موقعیت ویژه سیاسی ایران بوده است. نگاه شما به این موضوع چیست؟» چنین پاسخ داد: «نمی‌توانم با دانش یا تجربه‌ای که در مورد سیستم جمع کردن آرای اسکار دارم به سئوال شما جواب دهم. اما واقعیت این است که لزوما برخی فیلم‌ها سیاسی نیستند و یا انتقادات خود را خیلی با ظرافت مثلا داخل یک تاکسی و یا فرمی که اغلب خیلی کند است مطرح می‌کنند.»
او با اشاره به فیلم «سدمعبر» گفت: «به عنوان مثال می‌توانم از فیلم «سدمعبر» یاد کنم که فیلم فوق‌العاده خوبی بود و به مشکلاتی واقعی می‌پرداخت. شاید انقلاب موجب شده شما واقعیت و حس زندگی را بیشتر دریافت کنید.»
این کارگردان تاکید کرد: «با وجود سختی‌های زندگی در ایران آن لطافت به خوبی در مردمان این منطقه حس می‌شود و همین حس به آثار سینمای ایران راه یافته است.»
کد مطلب : ۱۳۸۰۸۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.