۰

آمریکایی‌ها می‌خواهند جنگ مسلمان با مسلمان راه بیفتد/ پایشان از منطقه قطع خواهد شد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۴
آمریکایی‌ها می‌خواهند جنگ مسلمان با مسلمان راه بیفتد/ پایشان از منطقه قطع خواهد شد
حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در آستانه روز کار و کارگر، در دیدار هزاران نفر از کارگران و کارآفرینان، اصلی‌ترین طراحی کنونی برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی را جنگ اقتصادی دانستند و با تأکید بر اینکه تنها راه مقابله با این جنگ، حمایت از کالای ایرانی و تکیه بر توانایی‌ها و ظرفیت‌های داخلی و چشم ندوختن به بیگانگان است گفتند: وظیفه دولت و مسئولان، برطرف کردن مشکلات و موانع کارآفرینان و کارگران و افزایش ظرفیت تولید واحد‌های تولیدی است و وظیفه مردم نیز تصمیم و عزم جدی برای خرید کالای ایرانی است.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به جنگ و ناامنی و خونریزی ناشی از حضور امریکا در منطقه تأکید کردند: آن کسی که باید از منطقه غرب آسیا خارج شود، امریکا است و نه جمهوری اسلامی و همانگونه که چند سال قبل گفتم، دوران «بزن، در رو» تمام شده است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار با گرامیداشت عید بزرگ نیمه شعبان و با تأکید بر لزوم مغتنم شمردن ایام پربرکت و معنوی ماه شعبان، گفتند: نیمه شعبان مظهر امید به آینده و امید به وعده تخلف ناپذیر الهی برای اصلاح نهایی جهان و تغییر شرایط ظالمانه کنونی بوسیله حضرت صاحب الزمان (عج) است.
ایشان در ادامه، نیروی انسانیِ بخشِ تولید بویژه کارگران را ثروتی عظیم خواندند و افزودند: مهمترین ویژگی نیروی کار در ایران، این است که هنر و اندیشه و انگیزه و خلاقیت او از سطح متوسط جهانی بالاتر است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به بازدید چند ساعته عصر دیروز خود از نمایشگاه محصولات ایرانی در حسینیه امام خمینی (ره)، تأکید کردند: به رغم همه فشار‌ها و تحریم‌ها و همه مشکلاتی که مستکبران ایجاد می‌کنند، اما تولیدات داخلی که در این نمایشگاه عرضه شده بود، برجسته و ممتاز بود و باید در مقابل نیروی کار ایرانی سر تعظیم فرود آورد و به همین دلیل باید دست هنرمند کارگر ایرانی را که یکی از بهترین کارگران دنیاست، بوسید.

حضرت آیت الله خامنه‌ای افزودند: با وجود این برجستگی و هنرمندی نیروی کار ایرانی، اما متأسفانه عده‌ای در داخل، حمایت از کالای ایرانی را یا باور نمی‌کنند و یا به آن عمل نمی‌کنند.

ایشان حمایت از کالای ایرانی را به معنای حمایت از نیروی کار و تولید داخل دانستند و خاطرنشان کردند: این حمایت، همه جانبه، و بر عهده مسئولان و همچنین مردم است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به گلایه‌ها و مشکلاتی که از جانب تولید کنندگان و کارگران مطرح می‌شود، گفتند: وظیفه دولت و مسئولان برای حمایت از کالای ایرانی، برطرف کردن کامل موانع همچون مشکلات بیمه، بانکی، مالیاتی و کمبود نقدینگی است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای تأکید کردند: اگر این مشکلات برطرف شوند، دیگر شاهد آن نخواهیم بود که کارخانه‌ای با یک سوم ظرفیت خود کار کند، زیرا خالی بودن ظرفیت یک کارخانه به معنای بیکاری متراکم در داخل است.

ایشان با تأکید بر اینکه حمایت از کالای ایرانی، مانع از بیکاری کارگران خواهد شد و زمینه اشتغال جوانان تحصیل کرده را نیز در بخش‌های مختلف تولید فراهم خواهد کرد، گفتند: وظیفه مردم در حمایت از کالای ایرانی تصمیم جدی برای خرید تولیدات داخلی است.

رهبر انقلاب اسلامی با انتقاد از خرید کالای خارجی برغم وجود مشابه با کیفیت داخلی، افزودند: چرا عده‌ای بر خرید کالای خارجی اصرار دارند، این چه بدفهمی و مرضی است؟ همه دستگاه‌های دولتی و همچنین همه مردم باید تصمیم بگیرند که از کالای ایرانی استفاده کنند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای یکی از نتایج حمایت از کالای ایرانی را جلوگیری از تبعات اجتماعی، امنیتی و اخلاقی ناشی از بیکاری دانستند و خاطرنشان کردند: حمایت از کالای ایرانی، یکی از بهترین و مؤثرترین شیوه‌های مقابله با طراحی اقتصادی دشمنان است، زیرا آنان متوجه شده اند که در جنگ سخت و نظامی به نتیجه نخواهند رسید.

ایشان افزودند: البته من در چند سال قبل و در زمان رئیس جمهور دیگرِ امریکا که همانند رئیس جمهور فعلی بداخلاق و هَجوگو بود، گفتم که دوران «بزن در رو» گذشته است و می‌دانند که اگر وارد درگیری نظامی با ایران شوند، چند برابر ضربه خواهند خورد.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: آن‌ها اکنون تمرکز خود را بر جنگ اقتصادی و جنگ فرهنگی گذاشته اند و اتاق جنگ اقتصادی با نظام جمهوری اسلامی، وزارت خزانه داری امریکا است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه راه مقابله با جنگ اقتصادی، تکیه بر توانایی‌ها و ظرفیت‌های داخلی است گفتند: من معتقد به قطع ارتباط با دنیا نیستم، اما تکیه به بیرون مرز‌ها نیز غلط اندر غلط است.

ایشان افزودند: ما حتماً باید با هوشیاری و زرنگی و جدیت با دنیا ارتباط داشته باشیم، اما این را هم بدانیم که دنیا فقط امریکا و چند کشور اروپایی نیست، دنیا بزرگ است و باید با کشور‌های مختلف ارتباط داشت.

ایشان تأکید کردند: ارتباط با دنیا به معنای چشم دوختن به عنصر خارجی نیست بلکه باید به نیروی داخلی چشم دوخت.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: اگر مردم ببینند که مسئولان اصرار دارند مشکلات را با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی حل کنند، مشکلات و سختی‌ها را نیز تحمل خواهند کرد، بنابراین مسئولان توجه داشته باشند که نباید به خارج تکیه کرد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای یکی دیگر از شیوه‌های امریکا برای مقابله با نظام آزادیخواه و مستقل جمهوری اسلامی ایران را تحریک برخی دولت‌های کم فهم منطقه و ایجاد اختلاف و درگیری در درون منطقه دانستند و گفتند: آمریکایی‌ها تلاش دارند تا با تحریک سعودی‌ها و برخی کشور‌های منطقه، آن‌ها را در مقابل جمهوری اسلامی قرار دهند، اما اگر آن‌ها عقل داشته باشند نباید فریب امریکا را بخورند.

ایشان با تأکید بر اینکه امریکایی‌ها می‌خواهند هزینه مقابله با نظام جمهوری اسلامی و ملت مقتدر ایران را خودشان متحمل نشوند و آن را به دوش برخی دولت‌های منطقه بیاندازند، افزودند: برخی کشور‌های منطقه بدانند، اگر با جمهوری اسلامی ایران روبرو شوند، قطعاً ضربه و شکست می‌خورند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به ناامنی و جنگ و درگیری ناشی از حضور امریکا در منطقه غرب آسیا تأکید کردند: به همین دلیل باید پای امریکایی‌ها از این منطقه قطع شود و باید از منطقه غرب آسیا بیرون بروند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه آن کسی که باید از منطقه بیرون برود، امریکا است و نه جمهوری اسلامی ایران، افزودند: ما اهل اینجا هستیم و خلیج فارس و غرب آسیا، خانه ما است، اما شما، بیگانه و به دنبال اهداف خباثت آمیز و ایجاد فتنه هستید.

ایشان تأکید کردند: بدانید، امریکا و برخی کشور‌ها نظیر آن، پایشان از این منطقه قطع خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش پایانی سخنان خود به موضوع واردات بی رویه و همچنین قاچاق کالا اشاره کردند و گفتند: شکایت و گله بسیاری از تولید کنندگان و سرمایه گذاران و کارگران همین دو موضوع است که دولت، باید با این مقوله مقابله کند.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان گزارشی از سیاست‌ها و اقدامات این وزارتخانه برای بهبود وضعیت کارگران، ایجاد اشتغال و فقرزدایی، گفت: می‌توانیم کالای ایرانی را به چنان سطحی از کیفیت و رقابت‌پذیری در دنیا برسانیم که بتواند سهمی شایسته از بازار‌های جهانی را از آن خود کند.

ربیعی برنامه سال جاری وزارت کار را توسعه امنیت شغلی کارگران و ثبات مشاغل خواند وافزود: با تمام توان برای بهبود سیاست‌های اشتغال و افزایش قدرت خرید کارگران عمل خواهیم کرد.
کد مطلب : ۱۳۸۱۵۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.