۰

افشاگری مضحک از برنامه ساخت سلاح هسته‌ای مخفی در ایران!

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۴
افشاگری مضحک از برنامه ساخت سلاح هسته‌ای مخفی در ایران!
 نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی که به طور زنده از برخی شبکه‌های تلویزیونی پخش شد، جمهوری اسلامی ایران را همچون گذشته با استناد به چند تصویر و زونکن متهم کرد که حتی بعد از توافق هسته‌ای به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای ادامه داده است.

نتانیاهو در این سخنان که دوشنبه ۱۰ اردیبهشت در وزارت دفاع اسرائیل ایراد شد، از پنهان کردن حجم زیادی از اطلاعات فعالیت‌های نظامی هسته‌ای ایران شامل حدود یکصد هزار پرونده در منطقه شورآباد در تهران، خبر داد. وی گفت: اسراییل به اطلاعاتی دست پیدا کرده که نشان می‌دهد ایران برای ساخت سلاح هسته‌ای تلاش می‌کرده و پس از امضای توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۵ همه اسناد مربوط را در یک مرکز محرمانه در حومه تهران مخفی کرد.

نتانیاهو با اعلام اینکه رژیمش به بخش زیادی از این اطلاعات در سی دی‌ها و زونکن‌ها دست یافته است، گفت: «این اسناد از ایرانی‌ها نشان می‌دهد آن‌ها مخفیانه فعالیت هسته‌ای را پیش می‌برند.» نتانیاهو با نشان دادن ده‌ها پرونده که در کنار او قرار داشت، گفت که بر اساس این پرونده‌ها، مقام‌های ایران از جمله شمخانی و فخری زاده همان زمانی که توافق هسته‌ای را امضا می‌کردند، برنامه داشتند که برنامه مخفیانه خود را پیش ببرند.
به گفته بنیامین نتانیاهو، این مدارک شامل آرشیو برنامه‌های هسته‌ای محرمانه ایران در پروژه «عماد»، «یک دستاورد بزرگ اطلاعاتی» از چیزی است که «جهان تا به حال ندیده بود».وی اظهار داشت: اسرائیل می‌تواند سند «جدید و قاطعی» را فاش کند که نشان می‌دهد ایران برنامه ساخت سلاح هسته‌ای خود را مخفی کرده است.نخست‌وزیر اسرائیل با نشان دادن طرح‌ها و نقشه‌هایی مدعی شد که ایران برنامه ساخت سلاح اتمی خود را به نقاط مخفی منتقل کرده است.
 
نتانیاهو با حمله مجدد، ایران را به «دروغگویی بی‌شرمانه» درباره ماهیت فعالیت هسته‌ای خود متهم کرد و گفت که برنامه جامع اقدام مشترک راه را برای دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای فراهم کرده است.او از پروژه‌ای مخفی به نام «عماد» سخن گفت که به گفته نتانیاهو، در آن طراحی، ساخت و آزمایش کلاهک‌های هسته‌ای دنبال می‌شود.

نتانیاهو در ادامه این اظهارات تکراری و مضحک مدعی شده فعالیت‌های مخفی اتمی ایران در راستای تولید کلاهک‌هایی معادل «پنج بمب فرود آمده بر هیروشیما» است که قرار است روی موشک‌های بالستیک سوار شوند. نتانیاهو ادعا کرد که اسرائیل «کپی دقیقی» از آرشیو هسته‌ای ایران مشتمل بر ۵۵ هزار صفحه و ۱۸۳ سی‌دی در اختیار دارد. به گزارش رسانه‌های اسرائیل، این مدارک بدست موساد، سازمان جاسوسی و ماموریت‌های ویژه این کشور، افتاده است و دستور مشخص یوسی کهن، رئیس موساد، بوده است.
ده‌ها پرونده و سی‌دی که نخست‌وزیر اسرائیل آن را «اسناد حقیقی ایرانی» نامید، به گفته او، از چند هفته پیش در اختیار این کشور قرار گرفته است. پرونده‌ها و سی‌دی‌های متعددی در کمد‌هایی در برابر رسانه‌ها قرار گرفته بود. حضور رسانه‌ای نتانیاهو با پخش فیلم‌هایی کوتاه از سخنان رهبر انقلاب، حسن روحانی، رئیس‌جمهوری و محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، نشان داده شد که آن‌ها تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را رد کرده‌اند.
 
نتانیاهو گفت: این اسناد باید جامعه جهانی را متقاعد کند که ایران به فریب دنیا ادامه داد، زیرا بعد از برجام نیز تلاش‌های خود را دنبال کرده بود. اقدام نخست‌وزیر اسرائیل ۱۲ روز مانده به موعد اعلام تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، در خصوص برجام، صورت گرفت.
کد مطلب : ۱۳۸۱۶۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.