۰

عربستان دو اسرائیلی را به اتهام طراحی حمله تروریستی در حج محاکمه کرد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۸
عربستان دو اسرائیلی را به اتهام طراحی حمله تروریستی در حج محاکمه کرد
دو فرد عرب تبار اسرائیلی به اتهام جاسوسی درعربستان و تدارک حمله‌ای خرابکارانه در مراسم حج در مکه محاکمه شدند.

به گزارش یک منبع قضایی در ریاض، دو متهم با گذرنامه‌های یک کشور عربی و به منظور انجام حج عمره وارد عربستان شده بودند.

این افراد از سوی دادگاهی در عربستان به همکاری با موساد، سازمان اطلاعاتی اسرائیل و جمع آوری اطلاعات برای این سازمان و نیز طراحی یک «اقدام تروریستی» در مراسم حج متهم شده اند. یکی از این افراد علاوه بر این متهم است که با یک عضو داعش در ارتباط بوده و علاقه خود را به این گروه اعلام کرده است.

روزنامه‌های عکاظ و الریاض، چاپ عربستان بدون اشاره به زمان دستگیری افراد یاد شده روز دوشنبه از آغاز مراحل رسیدگی به این پرونده در دادگاه ویژه کیفری ریاض خبر داده اند.

عربستان سعودی و اسرائیل روابط دیپلماتیک با یکدیگر ندارند، اما تحولات ماه‌های اخیر، به خصوص موضع گیری مشترک آن‌ها بر ضد ایران و نیز حمایت مقامات ریاض از فرایند صلح با دولت اسرائیل از نزدیکی بیش از پیش دو کشور حکایت دارد.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی روز سوم آوریل/چهاردهم فروردین در گفتگو با نشریه آمریکایی «آتلانتیک» با اعلام اینکه اسرائیلی‌ها همانند فلسطینیان حق زندگی در سرزمین تحت حاکمیت خود را دارند از تحولی جدید در روابط با دولت اسرائیل پرده برداشت.

این درحالیست که ریاض هیچگاه به صورت رسمی و در مجامع بین المللی اسرائیل را به عنوان کشور به رسمیت نشناخته است.

شهروندان عرب اسرائیل فرزندان آن دسته از فلسطینیان هستند که پس از جنگ سال ۱۹۴۷ و تاسیس رژیم اسرائیل حاضر به ترک زمین‌های خود در اراضی اشغالی نشدند. این افراد بیش از هفده درصد از ساکنان اسرائیل را تشکیل می‌هند.
کد مطلب : ۱۳۸۱۷۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.