۰

اعزام نیروهای ویژه ارتش آمریکا برای کمک به عربستان در جنگ یمن

تاریخ انتشار
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۶
اعزام نیروهای ویژه ارتش آمریکا برای کمک به عربستان در جنگ یمن
روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» پنج‌شنبه ۳ آوریل (۱۳ اردیبهشت) نوشت، آمریکا چند ماه پیش دست کم ۱۰ نیروی ویژه ارتش آمریکا موسوم به «گرین برتس» را اعزام کرد تا به نیرو‌های سعودی مستقر در مرز یمن کمک کنند.

این روزنامه می‌گوید، از جمله وظایف نیرو‌های اعزامی یاد شده کمک به نیرو‌های عربستان در کشف و نابود کردن انبار‌های مخفیانه موشکی و مواضع شورشیان حوثی یمن است.

در این گزارش با استناد به اظهارات کارمندان دولت آمریکا و دیپلمات‌های اروپایی تأکید شده که با این همه، هیچ شاهدی که نشان دهد سربازان آمریکایی از مرز گذشته و پا به خاک یمن گذاشته‌اند موجود نیست. در گزارش همچنین ذکر شده که ایالات متحده بیش از آنچه تصور می‌شود در جنگ داخلی یمن وارد شده است.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، واحد گرین برتس در دسامبر ۲۰۱۷ به منطقه مرزی یمن اعزام شده است. بر همین مبنا، نیرو‌های این واحد به نیرو‌های مسلح عربستان در امنیت بخشیدن به مرز‌ها کمک کرده‌اند.

خبرگزاری فرانسه می‌نویسد، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به جزئیات این گزارش واکنش نشان نداده و تنها خاطرنشان ساخته که حمایت آمریکا از ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی در یمن به فعالیت‌هایی غیر از مأموریت‌های جنگی محدود می‌شود. آدریان رانکین گالووی، سخنگوی پنتاگون، می‌گوید که آمریکا علاوه بر حمایت از نیرو‌های عربستان در امنیت بخشیدن به مرز به آن‌ها کمک اطلاعاتی نیز می‌کند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، از شروع دوران ریاست جمهوری خود پیوند سنتی آمریکا با عربستان سعودی را تجدید و تقویت کرده است. او با ریاض بیش از همه در خصومت با ایران شریک است. عربستان سعودی ایران را به حمایت نظامی و تجهیزاتی از شورشیان حوثی یمن متهم می‌کند. تهران این اتهام را رد می‌کند.

ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی از سال ۲۰۱۵ علیه شورشیان حوثی در یمن می‌جنگد که بخش‌های وسیعی در شمال و غرب این کشور را در اختیار دارند. ریاض طرفدار عبد ربه منصورهادی، رئیس‌جمهور یمن است. از شروع منازعات در این کشور حدود ۱۰هزار نفر کشته شده‌اند و وضعیت انسانی به مرز فاجعه رسیده است.
کد مطلب : ۱۳۸۱۹۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.