۰

افزایش مرگ‌ومیر ناشی از تروما در کدام گروه خونی بیشتر است؟

تاریخ انتشار
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲
افزایش مرگ‌ومیر ناشی از تروما در کدام گروه خونی بیشتر است؟
 چهار گروه خونی A، B،AB و O بر پایه وجود یا نبود آنتی‌ژن موروثی روی سطح گلبول قرمز تعریف‌شده و به‌صورت ارثی از والدین به فرزندان منتقل می‌شود.
بیشتر افراد در گروه خونی O جای گرفته و به‌عنوان‌مثال نیمی از جمعیت آمریکا در این گروه خونی جای می‌گیرند.
تحقیق صورت گرفته توسط دانشگاه علوم پزشکی توکیو نشان می‌دهد به دنبال وقوع تروما در انسان، افراد دارای گروه خونی O بیشتر در معرض مرگ‌ومیر قرار می‌گیرند.تروما می‌تواند منجر به مرگ یا فلج طولانی‌مدت شود.
دکتر «واتارو تاکایاما»، مسئول این تحقیق درباره دلیل بررسی موضوع گفت: مطالعات اخیر نشان می‌دهد گروه خونی O در مواردی مانند تروما به‌صورت بالقوه دچار خونریزی شدید می‌شود و این فرضیه باعث شد تا بررسی کنیم که کدام گروه خونی بیشتر دچار مرگ‌ومیر ناشی از تروما می‌شود.
مطالعه روی 901 بیمار ژاپنی بین سال‌های 2013 تا 2016 انجام شد و این نتیجه حاصل شد که میزان مرگ‌ومیر در افراد غیر از گروه خونی O حدود 11 درصد بود ولی این رقم در گروه خونی O بیش از 28 درصد شد.
برای دیدن جزییات این تحقیق کلیک کنید.{لینک}
{ضربه یا تروما (به انگلیسی: Trauma) در دانش پزشکی به هر نوع آسیب دیدگی،‌ ضربه، جراحت، شوک٬ آسیب و حادثه وارد شده بر بدن انسان گفته می‌شود با این شرط که از خارج به بدن وارد شود و عامل درونی یا بیماری در بدن علت ایجاد آسیب نباشد.تروما ششمین عامل آماری در علل مرگ شمرده می‌شود.}
کد مطلب : ۱۳۸۲۱۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.