۰

جوینده قلابی گنج دستگیر شد

تاریخ انتشار
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۷
 چندی پیش مأموران پلیس پیشگیری تهران بزرگ با شکایت فردی متوجه شدند که مردی با ایجاد کانالی در فضای مجازی و نیز ایجاد پروفایل در یکی از شبکه های اجتماعی خود را جوینده گنج معرفی کرده و اقدام به فروش سکه‌های طلا و عتیقه به شهروندان کرده است.
با کسب این اطلاعات رسیدگی به موضوع در دستورکار قرارگرفته و مأموران از طریق مهندسی معکوس موفق به شناسایی این فرد شده و با اخذ مجوز از مقام قضایی این فرد را دریکی از محلات تهران دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.
در بازرسی از این فرد ماموران بیش از 30 سکه تقلبی را که شباهت بسیار زیادی با نمونه های اصل داشت کشف و ضبط کردند.
متهم نیز تحت بازجویی قرارگرفته و مشخص شد که این فرد اقدام به انتشار فیلم های ساختگی از خود در فضای مجازی کرده و در این فیلم ها با معرفی خود به عنوان جوینده گنج و سکه های قدیمی مدعی می شد که دقایقی پیش چندین سکه را از زیرخاک کشف کرده و حاضر است با زیرقیمت، آن را به مخاطبان شبکه‌های اجتماعی‌اش به فروش برساند.
در ادامه تحقیقات ده‌ها نفر از شاکیان این فرد از سراسر کشور شناسایی شده و مشخص شد که متهم میلیون ها تومان با همین شیوه کلاهبرداری کرده است.
کد مطلب : ۱۳۸۲۱۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.