۱

نتانیاهو: اگر قرار است با ایران بجنگیم بهتر است الان باشد، نه بعداً

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۷
نتانیاهو: اگر قرار است با ایران بجنگیم بهتر است الان باشد، نه بعداً
 به نقل از تایمز اسرائیل، همزمان با بالاگرفتن تنش‌ها میان ایران و اسرائیل، بنیامین نتانیاهو در آغاز جلسه هفتگی کابینه این رژیم گفت: «ما مصمم هستیم تا با سنگربندی ایرانی‌ها مقابله کنیم، حتی به هزینه رویارویی [نظامی]. ما خواهان تشدید درگیری نیستیم، اما برای هر سناریویی آماده ایم. ما خواهان رویارویی نیستیم، اما اگر لازم باشد رخ دهد، بهتر است اکنون باشد، نه بعدا».
این اظهارات نتانیاهو یک هفته پس از آن صورت می‌گیرد که برخی رسانه‌ها مدعی شدند در حمله اسرائیل به یک پایگاه نظامی در سوریه، بیش از ۳۰ نفر، از جمله چندین ایرانی به شهادت رسیدند. ایران حمله به پایگاه هایش در سوریه و شهادت نیروهایش را رد کرد.
نسخت وزیر رژیم اسرائیل همچنین دیدارش با ولادیمیر پوتین را که قرار است چهارشنبه هفته جاری انجام شود، مهم ارزیابی کرد.
او گفت: «دیدار من با رئیس جمهور روسیه همیشه برای نیرو‌های دفاعی اسرائیل (ارتش) و کشور مهم بوده است، اما با توجه به تلاش‌های ایران برای تثبیت جایگاهش در سوریه، اهمیت ویژه‌ای دارد».
نتانیاهو و پوتین اوایل ماه آوریل هم با هم گفتگو کردند و طی آن پوتین تاکید کرد که اسرائیل باید از هر اقدامی که می‌تواند به بی ثباتی در سوریه منجر شود خودداری کند.
دیدار آتی دو طرف چند روز پیش از آن اعلام تصمیم دونالد ترامپ درباره برجام انجام خواهد شد. روسیه که یکی از طرف‌های امضا کننده توافق هسته‌ای ایران است، مخالف خروج آمریکا است و بر حفظ این توافق تاکید دارد.
هفته گذشته نتانیاهو در یک نشست خبری در مقابل رسانه‌های خارجی، مدعی شد بیش از ۱۰۰ هزار سند و مدرک از تلاش‌های تهران برای دستیابی به سلاح اتمی در اختیار دارد.
نخست وزیر رژیم اسرائیل بار‌ها در دیدار و گفتگو با پوتین از او خواسته است تا با اعمال فشار از تلاش‌های ایران برای گسترش نفوذ خود در سوریه و لبنان جلوگیری کند.
 
 
کد مطلب : ۱۳۸۲۵۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.