۰

ماجرای تورهای ارزان قیمت روسیه در ایام برگزاری جام جهانی

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۵
ماجرای تورهای ارزان قیمت روسیه در ایام برگزاری جام جهانی
با نزدیک شدن به آغاز مرحله نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و همچنین قرار گرفتن در تب و تاب خرید بلیط‌های این رقابت‌های بسیار مهم فوتبال، تکاپوی موسسات و آژانس‌های مسافرتی برای صید مسافران و علاقمندان تماشای این رقابت‌های منحصر بفرد نیز افزایش یافته است.

دور از ذهن نیست به موازات همین تقاضا نیز همچون موارد مشابه بساط فساد و کلاهبرداری هم به اوج خود برسد. همانطور که میدانیم با توجه به دستور پوتین مبنی بر لغو ویزا برای تماشاگران این رویداد جهانی و پر بیننده، علاقه‌مندان برای دیدن بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه از نزدیک رغبت بیشتری پیدا کرده‌اند.

اما یکی از سوالاتی که قبل از سفر به روسیه برای دیدن بزرگ‌ترین رویداد ورزشی از نزدیک پیش می‌آید، این است که «هزینه سفر به روسیه برای جام جهانی ۲۰۱۸ چقدر است؟». بین چه شهر‌هایی باید سفر کرد و زمان سفر هوایی و زمینی هر شهر به شهر دیگر به چه میزانی است.

این دوره از جام جهانی در شهر‌های کالینینگراد (Kaliningrad)، کازان (Kazan)، مسکو (Moscow)، نیژنی نووگورود (Nizhny Novgorod)، روستوف نا دونو (Rostov-on-Don)، سن پترزبورگ (Saint Petersburg)، سامارا (Samara)، سارانسک (Saransk)، سوچی (Sochi)، ولگوگراد (Volgograd) و یکاترینبورگ (Ekaterinburg) برگزار خواهد شد.

بطور مثال سفر زمینی بین شهر‌های کازان تا مسکو و سن پترزبورگ تا نزدیک به ۳۰ ساعت طاقت فرسا بطول می‌انجامد، در حالیکه سفر هوایی بین این شهر‌ها حداکثر نزدیک به ۲ ساعت طول نخواهد کشید.

اما همین امر کافیست تا بدانید به چه میزان اعداد نجومی هزینه تور روسیه دستخوش تغییر می‌شود و بعضاً رقم‌های پیشنهادی از سوی برخی آژانس‌های مسافرتی بسیار وسوسه انگیز و نازل‌تر می‌شود!

بسیاری از مشتاقان سفر به روسیه در این بازار ملتهب ارز، شاید با شنیدن قیمت‌های پایین بی درنگ مبادرت به خرید تور روسیه کنند در حالیکه منابع آگاه به شدت هشدار داده اند، علت نازل بودن این قیمت‌ها چیزی جز تحمیل رنج سفر و حرکت از مبدا به مقصد از طریق سفر زمینی نیست. چرا که شیطنت برخی آژانس‌ها و استفاده از این حربه برای صید مسافران کافیست تا درآمدی سرشار نصیب خود کنند.

بطور مثال سفر از کازان به سن پترزبورگ با قطار حدود ۲۰ ساعت طول می‌کشد و همین سفر با هواپیما حدود ۲ ساعت. اما سفر از مسکو به کازان و بالعکس حدود ۱۳ ساعت زمینی و یکساعت و نیم به شکل هوایی طول خواهد کشید. حالا اگر همین سفر‌ها با اتوبوس به شما تحمیل شود تقریباً ۵ ساعت نیز باید به آن اضافه کرد.

برخی گردشگران نیز همواره هشدار داده اند سفر‌های زمینی در روسیه خالی از حاشیه و دردسر نیست، پس تضمین سفری بدون خطر و اتلاف وقت هم در این رابطه وجود ندارد، در حالیکه ریسک سفر هوایی غیرقابل مقایسه با سفر زمینی است. بهرحال شاید بهترین کار مشورت صحیح و استفاده از توصیه کارشناسان مورد اعتماد در صنعت گردشگری و آژانس‌های مسافرتی باشد که به شکل حرفه‌ای در خدمت مسافران میباشند.
همواره باید بپذیریم ارزانی بی‌دلیل و گرانی بی‌حکمت نیست!
کد مطلب : ۱۳۸۲۵۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.