۰

کدام سربازان فراری بازداشت نمی‌شوند؟

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۶
سردار موسی کمالی در پاسخ به این سوال که برای سربازان فراری خودمعرف چه تسهیلاتی در نظر گرفته می‌شود، گفت: وقتی سرباز پیس از پایان مدت معینی که برای مرخصی رفته، بازنگردد یا از پادگان خارج شده و بازنگردد، سرباز فراری محسوب شده و مرتکب جرم شده است و بعد از دستگیری یا معرفی باید پرونده آن در دادسرای نظامی بررسی شود.
وی ادامه داد: در صورتی که پرونده این افراد در دادسرای نظامی بررسی نشود، یگان‌های نظامی و نیروهای مسلح قادر به بکارگیری این افراد نیستند.
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در صورتی که سربازان فراری خود را معرفی کنند، دستور بازداشت این افراد کنسل شده و پرونده این افراد برای بررسی به دادگاه ارسال می‌شود. قاضی دادگاه نیز با توجه به اینکه فرد پشیمان شده و خود را معرفی کرده است، سعی می‌کند؛ حداقل مجازات را که تعلیقی است، برای او در نظر بگیرد.
سردار کمالی گفت: مجازات سربازان فراری خود معرف تخفیفی است، تصریح کرد: به نیروهای مسلح اعلام شده است که به هیچ وجه سربازان فراری خودمعرف را بازداشت نکنند و در یگان بمانند تا پرونده‌شان در دادگاه نظامی بررسی و حکم لازم از سوی دادگاه صادر شود.
وی تاکید کرد: احکام صادره برای سربازان فراری خودمعرف عموما تخفیفی و تعلیقی بوده و حداقل مجازات شامل حال این افراد می‌شود.
 
کد مطلب : ۱۳۸۳۹۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.