۰

آصفی: اروپا در مقام دفاع از حیثیت خود ایستاده است

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۰
آصفی: اروپا در مقام دفاع از حیثیت خود ایستاده است
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درساعات پایانی روز سه شنبه 8 می رسما از توافق هسته ای ایران با پنج بعلاوه یک خارج شد، اتفاقی تاریخی که رهبران جهان خصوصا پنج کشور هسته ای را شوکه کرد. اروپا اعلام کرده است که در برجام می ماند و رئیس جمهوری کشورمان حسن روحانی هم در واکنش به اقدام ترامپ اعلام کرد که به تعهد خود در برجام پایبند است، دراین باره حمیدرضا آصفی سخنگوی اسبق وزارت خارجه در دوره اصلاحات به خبرگزاری خبرآنلاین گفت:
«اقدامی که ترامپ انجام داد با بهانه جویی و یک سری اظهارات بی پایه موجب شد که امریکا به عنوان ناقض تعهدات بین المللی در دنیا بیش از گذشته مورد نفرت عمومی قرار بگیرد. کار ی که امریکا کرد در درجه اول اول توهین به شخص خود و بعد به ملت آمریکا بود، این چنین نزد افکار عموی سرافکنده شد.»
آصفی در ادامه به واکنش اسرائیل اشاره کرد و گفت: «واکنش بلافاصله ای اسرائیل حاکی از عمق کینه و خصومت امریکا با ایران را دارد و در کنار آن اظهارات موگرینی نشان دهنده خشم اروپا و اقدام امریکا است.  به نظر می رسد که امریکا بیش از گذشته در افکار عمومی دنیا و نزد کشورها منفور و منزوی بشود و کشورهای دیگر مانند سابق از امریکا حمایت نخواهد کرد و این مساله باعث یکپارچگی علیه ایالات متحده می شود.»
سفیر سابق کشورمان در فرانسه با اشاره به تاریخ روابط ایران و آمریکا گفت: «البته این نوع رفتار آمرکا کما فی سابق وجود داشته است و  مساله جدیدی نیست. همچنان در گذشته هم اقدامات خصمانه علیه ایران را داشته و همچنان که ایران در گذشته توانسته از منافع خودش دفاع کند اینبار هم دفاع خواهد کرد این اقدام خصمانه باعث بی اعتمادی مردم به امریکا خواهد شد انسجام و یکپارچگی بیشتر خواهد شد و متضرر اصلی این اقدام خود ترامپ است.»
سخنگوی اسبق وزارت خارجه در دوره اصلاحات درباره ماندن اروپا در برجام گفت: «اظهارات خانم موگرینی نشان داد که اروپا علاقمند است که از حیثیت خود دفاع کند. علی رغم تلاش اروپایی ها، آمریکا دست رد به سینه انها زد. اروپا در مقام دفاع از حیثیت و زمان و وقتی که برای رایزنی گذاشته است قرار می گیرد. برای ماندن اروپا باید دید که اروپا در طول زمان چگونه عمل می کند و امیدواریم که بتواند بر تعهدات خود پایبند باشد.»
کد مطلب : ۱۳۸۴۱۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.