۰

شورای‌شهر بازی انتخاب کلیددار پایتخت را می‌بازد؟

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۲
شورای‌شهر بازی انتخاب کلیددار پایتخت را می‌بازد؟
 همه چیز از روز 22 اسفند پارسال شروع شد. جایی که شایعه استعفای محمدعلی نجفی، شهردار تهران همه جا پیچید ولی کسی نبود بگوید این روایت واقعی است یا نه.
بالاخره نزدیک به یک ماه بعد، یعنی در 19 فروردین امسال همه چیز به صورت علنی تایید شد و در نهایت شورای شهر وارد بررسی این استعفا شد و آن را نپذیرفت. موضوعی که به تعبیر یک عضو شورا تصمیمی سیاسی بود. همه منتظر بودند تا پشت‌پرده استعفای شهردار تهران را ببینند ولی کسی چیزی ندید تا اینکه واکنش تند دادستان به رد استعفای نجفی رسانه ای شد و منتظری گفت: این بساط سیاست‌بازی که راه انداخته‌اید چه معنایی دارد؟ در واکنش به حرفهای او هم یک عضو شورای شهر تهران گفت: فشارها به شهردار تهران علنی شد.
تحلیل ها می گفت با این عملکرد شورای شهر اصلاح‎طلبان باردیگر اعتماد عمومی را به مسلخ می‎فرستند.  حتی بازار شایعه و حرف و حدیث چنان داغ شد که محسن هاشمی به شایعه مخالفت رئیس دولت اصلاحات با او واکنش نشان داد و گفت: پشت این موضوع توطئه‌ای نیست! حتی مردم مانده بودند این وسط شهردار تهران در شورا انتخاب می‌شود یا در شورای‌عالی اصلاح‌طلبان؟ شهربانو امانی، یک عضو شورای شهر هم زبان به نصیحت همکارانش گشود که دوستان،  در انتخاب شهردار نباید از ترس مرگ خودکشی کنیم! حجت نظری عضو دیگر شورا هم تهدید به افشای پشت‌پرده‌های انتخاب شهردارکرد ولی کسی او را جدی نگرفت. در این میان خبر انصراف دوباره انصاری‌لاری از نامزدی شهرداری تهران شنیده شد تا جدی ترین گزینه شهرداری پس از نجفی، از لیست 7 نفره خط بخورد. هاشمی هم در پاسخ به سئوالات مکرر خبرنگاران توضیح داد: از اتفاقات پشت‌پرده خبر ندارم! ماجرا آنقدر طنز شده بود که حتی برخی به شوخی نوشتند اعلام آمادگی مومیایی برای شهرداری تهران هم محتمل است. ولی باز هم توضیحات محسن هاشمی که  گفت: فرآیند انتخاب شهردار شفاف است، کسی را قانع نکرد. بالاخره شورای شهر وارد جلسه رسمی شنیدن برنامه کاندیداها شد که ناگهان در این بین،  نامه انصراف حجتی از حضور در لیست کاندیداهای شهرداری تهران به دست همه رسید و دومین گزینه مطرح شهردار شدن هم خط خورد. با انصراف میرزایی در نهایت شورای شهر رای گرفت و ۲ گزینه نهایی برای تصدی شهرداری تهران مشخص شد و محمد‌علی افشانی و حسینی‌مکارم به فینال مارتن انتخاب شهردار رسیدند. حالا دیگر مردم شهر بزرگ تهران بودند که نظر می دادند افشانی یا حسینی‌مکارم، کدام برای شهرداری تهران مناسب است؟
بالاخره رای‌گیری اعضای شورای شهر برای انتخاب کاندیداهای نهایی شهرداری تهران به نهایت رسید و رئیس شورای شهر محسن هاشمی هم اعلام کرد: یک‌شنبه هفته آینده شهردار انتخاب می‌شود. در این میان سئوالی که برای ناظران پیش آمد این بود: چرا نامزدهای حزب اتحاد ملت در شورای شهر شکست خوردند؟ و پاسخ عضو شورای‌عالی اصلاح‌طلبان هم شنیدنی بود. حالا با وجود تکذیبها و تاییدهای بسیار همه فهمیده بودند  رقابت تازه حزب اتحاد ملت و اعتماد ملی در شورای تهران برای یارکشی در جریان است و نشست شورای شهر در یکشنبه آینده حرف های زیادی برای گفتن دارد. حتی یک روزنامه هم آب پاکی را روی دست همه ریخت و تیتر زد:  نه افشانی برای شهرداری تهران مناسب است،نه مکارم؛ شورای شهر بازی را خواهد باخت
کد مطلب : ۱۳۸۴۲۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.