۰
سعید عصمتی

ترامپ ؛ رئيس جمهوري براي آمريكا

تاریخ انتشار
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۱
ترامپ ؛ رئيس جمهوري براي آمريكا
دیوانه خواندن او از زمان انتخابات و وعده‌های انتخاباتی‌اش شروع شد...
او وعده میداد و همه بهش میخندیدند و پوپولیستِ دیوانه خطابش میکردند
دیوانه خواندن او از زمان انتخابات و وعده‌های انتخاباتی‌اش شروع شد...
او وعده میداد و همه بهش میخندیدند و پوپولیستِ دیوانه خطابش میکردند
او مي گفت اگر رئيس جمهور شود آمريكا از پيمان زيست محيطي پاريس خارج مي شود! پيماني كه پس از ٢٥ سال مذاكره به نتيجه رسيده بود، و او از اين پيمان خارج شد!
مي گفت شاخص كل سهام داوجنز كه ميانگين ٣٠ سهام برتر بورس وال استريت هست را نه تنها از سقوط نجات مي دهد كه به ركورد ٢٠ هزار واحد خواهد رساند! و او اين كار را كرد، امروز شاخص كل داوجونز به بيش از ٢٤ هزار واحد رسيده است!
مي گفت نرخ بيكاري در آمريكا را طي يك سال از ١٠ درصد به زير ٥ درصد خواهد رساند! و او اين كار را كرد! نرخ بيكاري در آمريكا اكنون به ٤ درصد رسيده است!
مي گفت نرخ رشد اقتصادي آمريكا را تا پايان سال ٢٠١٧ كه در دولت اوباما كمتر از ١ درصد بود به بيش از ٣ درصد خواهد رساند! و او اين كار را كرد! نرخ رشد اقتصادي آمريكا در حال حاضر با رقم ٣/٢ درصد بالاترين نرخ رشد در بين كشورهاي صنعتي و توسعه يافته است!
مي گفت در صورت پيروزي اورشليم را به عنوان پايتخت ابدي اسرائيل به رسميت خواهد شناخت و او اين كار را كرد!
او ميگفت اگر پيروز شود توافق برجام را به شكل فعلي قبول نخواهد داشت و جلو فروش هواپيماي بويينگ به ايران را خواهد گرفت! و او اين كار را كرد! توافق برجام با وجود مخالفت اروپا، روسيه و ساير كشورها، با فشار آمريكا در حال فروپاشي است و مجوز فروش بويينگ به ايران لغو گرديد!
او گفت اگر به او راي دهند در مرزهاي جنوبي آمريكا ديواري بلند بين مكزيك و آمريكا خواهد ساخت و پول ساخت آن را هم از مكزيك خواهد گرفت! و او اين كار را كرد! ترامپ با خروج از توافق تجارت آزاد با مكزيك و كانادا ( نفتا) براي واردات كالاهاي مكزيكي ٢٠ درصد عوارض وضع كرد! تنها در سال گذشته مكزيك بيش از ٢٣٠ ميليارد دلار به آمريكا كالا صادر كرده است و آمريكا بيش از ٤٠ ميليارد دلار عوارض واردات بدست آورده كه آن را براي ساخت ديوار مرزي اختصاص داده است!
بله! این پوپولیستِ دیوانه، قاعده‌ی همیشگیِ عمل نکردن به وعده‌ها توسط سیاستمداران را شکسته...
واکنش اروپایی‌ها با ترامپ مثال آن جریانی است که ؛
اول به شما میخندند،
بعد مانع شما میشوند
 و نهایتا با شما همراهی می کنند!!!
این پست یک پست حمایتی نیست، این یک هشدار است، پشت خبر خروج آمریکا از برجام یک قمارباز قهار نشسته که از برای حرکتش استراتژی بلندمدت دارد.
با احمق خطاب کردنش خودمان را گول نزنیم، باید چاره‌ها بينديشيم
 
 
کد مطلب : ۱۳۸۴۳۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}