۰

سيگار عامل درگيري شديد ميان مأموران حانتظامات دانشگاه

تاریخ انتشار
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۷
سيگار عامل درگيري شديد ميان مأموران حانتظامات دانشگاه
فیلم درگیری مأموران انتظامات با یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد، به رغم ابهاماتی که دارد، بازتاب وسیعی در شبکه‌های اجتماعی داشته است. آنقدر وسیع که مسئولان ارشد دانشگاه را به واکنش وادار کرده و موجب شده رسیدگی آن در دستور کار قرار گیرد.

فیلمی کوتاه که در محیطی دانشگاهی رخ می‌دهد و از این رو بسیار سوال برانگیزتر است. اینکه به چه دلیل ماموران حراست دانشگاه این گونه با یک دانشجو، ولو وی خاطی باشد، درگیر می‌شوند و ابایی از تماشاگران این صحنه‌های عجیب ندارند. تصاویری که این سوال را به وجود می‌آورد که دایره اختیار این ماموران تا کجاست؟

موضوعی که به هیچ عنوان در شان محیط دانشگاهی نیست، اما به کرات در گوشه و کنار کشورمان رخ داده است. این را می‌شود از فاصله دور و دراز شکل گرفته میان ماموران حراست و حفاظت دانشگاه‌ها و دانشجویان دریافت که گویی ریشه در نزاعی قدیمی دارد. نزاعی که منتظر یک جرقه است تا دوباره از سر گرفته شود و شعله هایش زبانه بکشد.

درست مثل اتفاقی که در فیلم یاد شده می‌بینیم. مامورانی که به جای میانجیگری و خاتمه دادن به خشم همکارشان، تلاش می‌کنند دانشجوی بخش برگشته را مقهور قدرت خود نموده و از مقابل دیدگان عموم دورش کنند تا شاید کسی نفهمد غائله شکل گرفته از یقه گیری گذشته و به دریدن پیرهن رسیده است!

کشمکش و نزاعی تمام عیار که علی اکبر ولایتی، رئیس هیأت موسس دانشگاه آزاد را وادار به واکنش کرد تا نسبت به رخ دادن این حادثه اظهار تأسف کند و بیافزاید: شاهد تصاویر نگران کننده و تأسف باری که در فضای مجازی منتشر شده است، بودم؛ محتوای تصاویر بسیار تکان دهنده و دور از ذهن است؛ لذا ریاست محترم دانشگاه و مسئولان بازرسی موظف هستند به سرعت به موضوع رسیدگی کنند و نتیجه را به اینجانب گزارش دهند.

اما علت این درگیری چه بود؟ یک منبع آگاه در دانشگاه آزاد در این باره به «تابناک»، می‌گوید: فیلمی که در فضای مجازی منتشر شده، همه صحنه درگیری نیست و تنها به آن بخشی اشاره دارد که مأمور انتظامات در حال برخورد فیزیکی با دانشجو است.

وی می‌افزاید: بررسی‌های اولیه ما نشان می‌دهد این اتفاق در دانشگاه آزاد واحد تهران شمال رخ داده است و دانشجویانی که با مأمور انتظامات درگیر شده‌اند، در حال سیگار کشیدن در درب ورودی ساختمان دانشگاه بوده‌اند و به هشدار‌های مأموران مبنی بر خودداری از کشیدن سیگار توجه نکردند.

او می‌گوید: آنچنان که به ما اطلاع داده‌اند، دانشجویانی که در صحنه درگیری هستند، آغازگر درگیری بوده‌اند. البته رفتار مأموران انتظامات در این درگیری صحیح نبوده و میبایست پاسخگو باشند. دکتر ولایتی به محض اطلاع از موضوع دستور پیگیری دقیق ماجرا را صادر کرده‌اند و تلاش بر این است که ضمن بررسی دقیق این درگیری، در ادامه مشروح آن به اطلاع جامعه دانشگاهی برسد و با مقصران احتمالی حادثه نیز برخورد شود.

بدین ترتیب مشخص می‌شود آن فیلم خشونت بار، نتیجه تلاش ماموران انتظامات برای جلوگیری از سیگار کشیدن دانشجویان است. موضوعی که نشان می‌دهد اشکال فراتر از این هاست چراکه دانشجو مجاب نشده به تذکر مامور گوش فرا دهد و مامور نیز محدودیتی برای عمل نمی‌دیده تا جایی که با فرد خاطی وارد درگیری فیزیکی شده است.
کد مطلب : ۱۳۸۴۴۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.