۰

ایده‌های جدید کمیته امداد برای جمع‌آوری صدقه: وب‌کیوسک‌ها و صدقه الکترونیکی و پیامکی

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۰
محسن ولیئی مدیر کل کمیته امداد استان تهران در نشست خبری ماه مبارک رمضان که امروز(دوشنبه) برگزار شد، با بیان اینکه کمیته امداد هر ساله برای جامعه هدف خود برنامه‌هایی در خصوص ماه مبارک رمضان دارد، اظهار کرد: در سال گذشته 3 محور اصلی در حوزه فعالیت‌های رسیدگی به نیازمندان در ماه مبارک رمضان وجود داشت. برای اطعام و افطاریه برای نیازمندان یک ملیارد و 200 میلیون تومان هزینه شد و همچنین یک میلیارد و 30 میلیون تومان برای توسعه سبد کالایی اختصاص یافت.
وی با بیان اینکه در مجموع بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون تومان در این قالب هزینه شد. همچنین طرحی با عنوان مفتاح الجنة که در آن با همکاری مسئولان و مدیران استان از بیش از 11 هزار خانواده با حضور 630 مسئول بازدید شد، افزود: در این طرح 400 میلیون تومان کمک هزینه اهدا شد.
ولیئی محور سوم برنامه کمیته امداد برای ماه مبارک رمضان را جشن رمضان دانست و گفت: در سال گذشته این جشن در باغ موزه قصر با همکاری شبکه 5 و صدا و سیما برگزار شد. پیش بینی می‌شود امسال در طرح اطعام و افطاریه رقمی نزدیک به 3 میلیارد تومان در قالب توزیع غذای گرم و سبد کالایی هزینه شود، همچنین مقرر شده در طرح مفتاح الجنة‌ از 15 هزار خانواده در مناطق مختلف بازدید به عمل آید.
مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به برگزاری جشن رمضان گفت: امسال این جشن در بوستان گفتگو به مدت 30 شب برگزار می‌شود. شعار این جشن صدقه الکترونیکی و پیامکی است.
وی با اشاره به اینکه شماره تلفن 7355 از راه‌های دریافت صدقه مردمی است، گفت: در ماه مبارک رمضان از وب کیوسک رونمایی می‌شود، ‌این وب کیوسک‌ها جایزیگن صندوق‌‌های صدقه‌ ‌آهنی خواهند شد.
ولیئی افزود: در سال جاری بخش اعظمی از مراجعه کارمندان ما برای جمع آوری صدقه حذف می‌شود و روش‌های جدیدی جایگزین آن خواهد شد. در این راستا بر روی صندوق‌های صدقاتی که شهروندان در منازل خود دارند شماره حسابی درج می‌شود تا شهروندان مبلغ صدقه را به آن شماره حساب انتقال دهند.
کد مطلب : ۱۳۸۵۶۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.