آتش‌زنندگان برجام پشیمانند؟/دودی که از بهارستان بلند شد

25 ارديبهشت 1397 ساعت 8:52

کوهکن: باز هم پرچم آمریکا را آتش می‌زنم| روزه سکوت نماینده‌ای که زیر برجام فندک گرفته بود


:در حالی که همه دنیا از خارج شدن آمریکا از برجام انگشت به دهان در حیرت فرو رفته بود این سر دنیا در مجلس شورای اسلامی که نماد قانون‌گذاری ایران است تعدادی از نمایندگان در صحن علنی مجلس پرچم آمریکا را به آتش کشیدند؛ حالا نگاه ها از کاخ سفید به ساختمان هرمی شکل بهارستان می چرخد و عکسش صفحه گاردین را پر می کند؛ در داخل هم هنوز قیل و قال ها بر سر چهارشنبه پر حاشیه مجلس ادامه دارد و بعد از انتقادات علی مطهری علیرضا رحیمی نماینده تهران نیز در نطقی به انتقاد آتش زنندگان برجام پرداخت .
حالا با گذشت چند روز از این اتفاق صحبت های نمایندگان و پاسخشان به واکنش های مردم جالب است؛
باز هم آتش می زنم 
همه چیز از نطق محسن کوهکن نماینده مردم لنجان شروع شد؛ پشت تریبون آمد تا به خروج از برجام آمریکا انتقاد کند اما انتقادش به فندک کشیدن برای آتش زدن پرچم آمریکا ختم شد.
کوهکن سوال خبرآنلاین را که پرسید پاسختان به واکنش مردم چیست را اول با جواب دادن به علیرضا رحیمی آغاز کرد و گفت: اولا ما در انتقادی که انجام می دهیم باید مراقب لحن خود باشیم که توهین آمیز نباشد. 
او ادامه داد: آنهایی که می گویند منظور از آتش زدن پرچم ملت است و نه دولت، بگویند استنادشان چیست؟ ما استنادمان این است که در عرف بین الملل گاهی این اتفاقات در دنیا رخ می دهد و برداشتی که افکار عمومی از آتش زدن پرچم دارند این است که این رفتار نشان دادن اوج نفرت نسبت به حاکمیت آن کشور است. البته این را هم باید گفت در کشورهایی که رئیس جمهور توسط مردم انتخاب می شود مردم هم باید به گونه ای  پاسخگو باشند؛ البته الان بحث ما این نیست.
 کوهکن گفت: کاری که ما انجام دادیم مشابه آن است که بارها در دنیا صورت گرفته و تا بحال هیچ کسی نگفته است این پرچم آتش زدن  توهین به ملت است؛ شما ببینید در ایران وقتی رژیم تغییر کرد پرچم هم عوض  شد؛ اگر پرچم  ربطی به حاکمیت ندارد برای چه ما پرچم قبلی را تغییر دادیم؟ لذا این مغلطه است؛
کوهکن بار دیگر انگشت انتقادش را به سمت منتقدان داخلی این رفتار گرفت و گفت: دوستان چرا سوراخ دعا رو گم کرده اند؟ ترامپ این همه به ما توهین کردند، برخلاف تعهداتش عمل کرد به جای آنکه به طرف مقابل معترض شویم باید یقه خودی ها را بگیریم؟ این کجا فهم سیاسی است؟


کد مطلب: 138577

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/138577/آتش-زنندگان-برجام-پشیمانند-دودی-بهارستان-بلند

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir