۰

قیمت؛ مهم‌ترین دغدغه سفره افطار خانواده ایرانی

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۷
قیمت؛ مهم‌ترین دغدغه سفره افطار خانواده ایرانی
 امسال ماه مبارک رمضان در حالی از راه می رسد که بازار ارز ایران سایر بازارها را تحت تاثیر خود قرار داده است.
افزایش یکباره نرخ ارز در کنار بی ثباتی قیمت ها و اعلام ارز تک نرخی 4200 تومانی از سوی دولت، دست به دست هم داد تا بازار ایران شرایطی متفاوت از گذشته را تجربه نماید. 
 هر چند بنا بر اعلام مقامات دولتی جریان تخصیص و تامین ارز در کشور طی دو ماه اخیر نه با اختلال که با مندی مواجه است اما همین نکته کافی بود تا برخی دست به افزایش قیمت ها زده و تلاش کنند از آب گل آلود موجود برای خود ماهی دست و پا کنند. 
 بازار کالاهای مصرفی در ماه مبارک رمضان همواره زیر ذره بین قرار می گیرد چرا که افزایش مصرف اقلام خوراکی خاص نظیر روغن و شکر و خرما و تخم مرغ و حتی در برخی موارد برنج و گوشت و مرغ ، سبب می شود مساله تامین کالا به مساله ای با اهمیت بدل شود. 
حسن یونس سینکی، معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده است در ماه مبارک رمضان اقلام پرمصرف خوراکی و کالاهای اساسی با قیمتی به میزان 15 درصد کمتر از قیمت های کنونی در بازار عرضه می شود و از این بابت نگرانی ای وجود ندارد. 
 بررسی ها اما نشان می دهد با وجود نوسان بازار ارز و گزارش مشکلاتی در این حوزه بازار اقلام پرمصرف در ماه مبارک رمضان بازاری با ثبات است. 
سفره افطار
تورم جزء جدایی ناپذیر اقتصاد ایران در دهه های گذشته بوده است از این رو اقتصاد و افکار عمومی همواره انتظار رشد قیمت ها را داراست. برای اولین بار در چهل سال اخیر اما نرخ تورم در ایران برای دو سال پیاپی تک رقمی مانده است. با این حال برخی با استناد به آشفتگی بازار ارز در ماه های پایان سال و افزایش قیمت ارز نگرانی هایی را در خصوص بازار کالاهای اساسی طرح می کردند.
بررسی ها نشان می دهد در میان اقلام لبنی ، که یکی از پرمصرف ترین اقلام در سفره افطار خانوار ایرانی است ، کره افزایش قیمت قابل توجهی را نسبت به سال گذشته تجربه کرده است و هر کیلو از آن قیمتی در حدود 35 هزار تومان را داراست.
کد مطلب : ۱۳۸۵۸۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.