۰

استقبال پنتاگون از پیروزی جریان «صدر» در انتخابات عراق

تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۴
 ژنرال «جوزف ووتل» رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا گفت: «روابط ما با نیروهای امنیتی عراق بسیار قوی است. سربازان آنها مانند سربازان ما از سیاست دور هستند و بر امنیت انتخابات متمرکز شدند. معتقدم آنها ماموریت‌شان را به نحو خوبی انجام دادند. لذا، من از روابط‌مان با نیروهای امنیتی عراق به دلیل نتایج انتخابات پارلمانی این کشور، نگران نیستم.»
 
به گزارش نامه نیوز ژنرال ووتل این اظهارات را در پاسخ به سوالی پیرامون احتمال بروز تنش در روابط با ارتش عراق در صورت نخست‌وزیر شدن «مقتدی صدر» رئیس ائتلاف «سائرون»، مطرح کرد.
 
وی سربازان عراقی را «بسیار خوب» توصیف کرد و گفت: «اولویت در نزد آنها تضمین محافظت از شهروندان، بهبود توانمندی‌ها و حرفه‌ای بودن نیروهای‌‌‌شان است.»
 
این ژنرال ارشد آمریکایی با اعلام این‌که خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای با ایران هیچ تاثیری بر عراق نخواهد گذاشت، گفت: «البته ما از نزدیک هر گونه اقدامات احتمالی ایران یا گروه‌های همپیمان آن در منطقه را رصد می‌کنیم ولی تاکنون هیچ تحرکی را مشاهده نکرده‌ایم.»
 
طبق این گزارش، مقتدی صدر که از روحانیون بارز شیعه در عراق است، بارها خروج نظامیان آمریکایی از عراق را خواستار شده بود.
 
بر اساس اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق، ائتلاف «سائرون» به ریاست «مقتدی صدر» با کسب ۵۴ کرسی به پیروزی رسید و ائتلاف «الفتح» به ریاست «هادی العامری» با ۴۷ کرسی و ائتلاف «النصر» به ریاست «حیدر العبادی» نخست‌وزیر با ۴۲ کرسی به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.
کد مطلب : ۱۳۸۷۴۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.