۰

درخواست اهالی مبارکه بافق برای قصاص نامادری قاتل / قتل دختر 20 ساله با قرص

تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۶
«محمدسجاد اعتباری» دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بافق به دنبال مراجعات مکرر اهالی روستای مبارکه بافق برای قصاص قاتل، ضمن دعوت مردم روستای مبارکه و شهر بافق به حفظ آرامش، می‌گوید: به پرونده قتل «نجمه طالعی» در اسرع وقت و خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.
به گفته وی، از ساعات اولیه کشف جسد در روز گذشته، قضات دادسرا، فرمانده انتظامی شهرستان و ماموران ناجا مجدانه پیگیر ماجرا و کشف حقیقت هستند.
«محمد زاده رحمانی» فرماندار بافق هم در رابطه با موضوع این قتل از مردم روستای مبارکه بافق خواسته است تا با صبوری بیشتر در انتظار رای دادگستری بمانند.
«نجمه طالعی» دختری 20 ساله در تاریخ 16 اردیبهشت ماه به دلیل اختلافات خانوادگی در روستای مبارکه بافق به قتل رسید و جنازه وی چهار روز پس از مفقودی‌اش، در حوالی خانه باغ پدری‌اش کشف شد.
البته پدر این دختر در روز چهارشنبه 12 اردیبهشت‌ماه با مراجعه به کلانتری خبر فرار فرزندش را اطلاع داده بود که پلیس پس از تشکیل پرونده، از طریق شگردهای پلیسی و رصد پیامک‌های فرد مفقود شده، به برخی مسایل پی می‌برد.
«محمدرضا آیت اللهی» رییس پزشکی قانونی بافق در این باره می‌گوید: بر اساس اطلاع پلیس آگاهی در 16اردیبهشت ماه جاری، ساعت 5:45 در محل وقوع جرم حضور یافتیم و با تلاش عوامل انتظامی جسد از گودال بیرون آورده شد.
به گفته وی، طبق بررسی‌های صورت گرفته از زمان فوت ، ۷۲ ساعت گذشته بود ولی جسد سالم‌تر از گذشت این زمان به نظر می‌رسید.
آیت اللهی با بیان این که کالبد این مقتوله برای بررسی‌های آسیب شناسی و سم شناسی به پزشکی قانونی مرکز استان منتقل شده است، اظهار می‌کند: هنوز انگیزه قاتل مشخص نیست ولی اختلافات خانوادگی می‌تواند علت این قتل باشد.
به گفته اهالی محل، مقتول نجمه طالعی با سن ۲۰ سال که تا سال دوم راهنمایی ادامه تحصیل داده است، از رفت و آمد با اقوام مادری و همچنین پدری محروم شده بود و تا ۲۰ سالگی حتی خط موبایل نداشته است.
خواهر مقتوله در این باره عنوان می‌کند: من و خواهرم در حالی که نجمه ۵ سال بیشتر نداشت، مادرمان را از دست دادیم و پدرمان در سال ۸۲ با نامادری‌مان ازدواج کرد.
وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به این که نجمه هیچ وقت در زندگی با پدر و نامادری‌اش آرامش نداشت، می‌گوید: من ازدواج کرده بودم اما دورادور متوجه منزوی شدن خواهرم بودم، نامادری‌ام با نجمه بدرفتاری می کرد و پدرم نیز هیچ واکنشی نسبت به این کارهای همسرش نشان نمی‌داد.
خواهر نجمه اضافه می‌کند: چند روز پیش از فاش شدن ماجرای قتل، خواهرم به شکل مرموزی ناپدید شد و پس از چند روز پیامکی برای من آمد که مضمون آن تهدیدآمیز بود.
وی ادامه می‌دهد: ماجرا را با پلیس در میان گذاشتم و پلیس با پیگیری های خود به نامادری‌ام رسید و او را دستگیر کرد و در بازجویی‌های انجام شده، نامادری‌ام به قتل نجمه با قرص اعتراف کرده است؛ انگار نامادری‌مان با زن آشنای دیگری کارهایی انجام می‌دادند که نجمه متوجه شده بود و از ترسشان او را کشته‌اند و بعد جسد نجمه را در زیرخاک‌های ساختمان نیمه کاره‌ای در نزدیکی خانه‌شان دفن کرده بودند که پیدا شد.
خواهر نجمه بیان می‌کند: پدرم نیز در جریان قتل خواهرم بوده اما با این حال این جنایت را مخفی کرده و لذا او نیز توسط پلیس دستگیر شده است.
گفتنی است، پیکر نجمه طالعی پس از طی مراحل پزشکی قانونی نوزدهم اردیبهشت ماه در روستای مبارکه تشییع و به خاک سپرده شد.
 
کد مطلب : ۱۳۸۷۴۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.