۰

پست اینستاگرامی سفیر ایران در لندن درباره اظهارات پمپئو/عکس

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۶
حمید بعیدی نژاد در اینستاگرام نوشت: محققان و اندیشکده های مطالعات امنیت بین‌المللی در همان دقایق اولیه بعد از سخنرانی وزیر خارجه آمریکا با تعجب و نوعی مضحکه، سیاست اعلام‌شده‌ دولت آمریکا مقابل ایران را توهم و تحقق آن را غیرممکن خواندند.بعیدی نژاد در این خصوص نوشت: دولت ترامپ در یک سال و نیم گذشته خیلی تلاش کرد که جوهر اصلی نفرت خود نسبت به برجام را به دلیل اینکه می‌دانست مورد مخالفت صریح جهانی قرار می‌گیرد، ظاهر نسازد و آن را با عباراتی مانند ضرورت اصلاح برجام 'در برخی زمینه‌های مشخص' بپوشاند. اما امروز که به آخر خط رسید آن را رو کرد: سیاست غنی‌سازی صفر.

وی تصریح کرد: پذیرش غنی‌سازی مهم‌ترین دستاورد برجام و اساس محوری آن توافق است و تنها تغییر سیاست دولت اوباما در پذیرش غنی‌سازی بود که آغاز مذاکرات برجام را باعث گشت.
سفیر ایران در لندن افزود: بازگشت به سیاست گذشته 'غنی‌سازی صفر' به این معناست که برجام ازنظر آمریکا اصلاً قابل اصلاح هم نیست. تمامی برجام بر محور اساسی انجام غنی‌سازی نوشته‌شده است و امکان ندارد برجام را بتوان منهای برنامه غنی‌سازی حتی اصلاح کرد.
وی ادامه داد: دولت ترامپ امروز بجای آنکه سیاست جدیدی را اعلام کند بیش از همه‌وقت خوی استکباری و متوهم آمریکا را به نمایش گذاشت.
بعیدی نژاد تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران در مردود دانستن سیاست جدید دولت ترامپ متحد و یکپارچه است.
کمتر از دو هفته پیش، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا با نادیده گرفتن تمام تعهدات خود نسبت به برجام، به‌صورت یکجانبِه از توافق هسته ای خارج شد.


 
کد مطلب : ۱۳۸۹۰۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.