۰

نماینده پیشین ایران در سازمان ملل: قرآن‎پژوهی در آمریکا درس می‎دهم، چرا اتهام دو تابعیتی به من زدند؟

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۰
در نامه سرگشاده نماینده پیشین ایران در سازمان ملل به این موارد اشاره شده است:
*به استحضار می‌رساند که این حقیر به عنوان شهروندی ایرانی، دوازده سال است که به عنوان استاد الهیات اسلامی و صلح پژوهی در یکی از دانشگاه‌های آمریکا اشتغال دارم و خرسندم که در شرایطی که اسلام و ایران هراسی بطور سیستماتیک رواج دارد، سالانه حدود یکصد نفر از دانشجویان آمریکایی را در حد بضاعت اندکی که دارم با معارف اسلامی به ویژه قرآن‌پژوهی آشنا می‌کنم. غیر از ایامی که کلاس‌های رسمی برقرار است، ما بقی اوقات را در شیراز و در حوزه‌های علمیه و گاه‌گاه نیز در همایش‌های دانشگاه‌های شیراز و علوم پزشکی در رشته الهیات تطبیقی تحقیق و صحبت دارم.
*لابد استحضار دارید که در ایالات متحده سال‌ها است دستگاه‌های پر قدرت لابی جنگ وابسته به صنایع نظامی در پی خاموش کردن هر نوع صدای ضد جنگ به انحاء مختلف هستند ولو این‌که این صدا از محافل دانشگاهی باشد. این حقیر نیز از تیغ تهمت و فحاشی ایشان در هر دو سوی آب‌ها مصون نبوده و سال‌ها بنا به سابقه کار در سازمان ملل و ماجرای قطعنامه مورد حملات مستقیم این لابی قرار داشته‌ام.
*هفته گذشته در حالی که مشغول کلاس‌های آخر ترم تحصیلی در رشته قرآن‌پژوهی بودم خبردار شدم که کمیته تحقیق و تفحص مجلس گزارشی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پیرامون خطر مدیران دو تابعیتی داده و از جمله مصادیق آن، از این حقیر  هتک حرمت کرده و اتهام سنگین زده است. شگفتا و وا اسفا از آنچه بنام شریف تحقیق و تفحص رفته است! این حقیر لااقل در مورد خودم اعلام می‌کنم که همه اتهامات دروغ محض است و در عمر حرفه‌ای خود، نه هرگز مدیر دولتی دو تابعیتی بوده، نه از بودجه دولت آمریکا برای هیچ امری سیاسی یا غیرسیاسی پشیزی گرفته، نه هرگز در فرودگاه ایران دستگیر شده، نه در عمر چهل ساله حرفه‌ای نیتی جز خدمت به صلح و بسط معارف اسلامی و روشنگری علیه اسلام‌هراسی داشته و نه در مابقی عمر قصدی جز معلمی دارد.
*از جنابعالی تقاضا دارم که در جهت تصحیح گزارش فوق که نسبت به حقیر اتهامات واهی و سراسر کذب دارد و حذف نام اینجانب که کوچکترین ربطی به موضوع گزارش ندارد دستورات و اقدامات لازم را مبذول فرمایید.
*شگفت آور است که در این اوضاع واحوال عده ای در وطن مالوف همت بر آن بسته اند که همان دو سه معلم ایرانی -شیعی باقی مانده در رشته مطالعات اسلامی را که هنوز مشغولند صدمه بزنند و از کار باز دارند!
 
گفتنی است؛ محلاتی ساکن آمریکا که از ۱۳۶۷ تا ۱۳۶۸ سفیر ایران در سازمان ملل متحد بوده است هم‌اکنون دانشور دانشکدهٔ مطالعات اسلامی کالج ابرلین و از امنای بنیاد ایلکس است. او در سال ۱۳۷۸ دکترای مطالعات اسلامی‌اش را از دانشگاه مک گیل دریافت کرد. او در دانشگاه‌هایی چون کلمبیا، پرینستون، ییل و جورج تاون در زمینهٔ جهان اسلام تدریس کرده‌ است. او فرزند شیخ مجدالدین و نوهٔ شیخ بهاءالدین محلاتی، مرجع تقلید مقیم شیراز است.
 
کد مطلب : ۱۳۸۹۲۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.