۰

انتخابات اتاق‌های اصناف برای اولین بار الکترونیکی برگزار شد/ ۲۷۸۱ نفر با هم رقابت کردند

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۰
دبیر هیات عالی نظارت با اشاره به مشارکت گسترده و رقابتی‌تر بودن انتخابات در این دوره نسبت به قبل گفت: با توجه به گزارش‌های رسیده در مجموع بیش از 2781 داوطلب  شامل 1283 نفرتولیدی و 1498 نفر توزیعی در این انتخابات با هم رقابت کرده اند. در عین حال از ۴۰۰ اتاق اصناف فعال در این دوره، انتخابات 255 اتاق که دوره قانونی قعالیت آنها در شرف اتمام بود، به نحوی مطلوب به صورت الکترونیکی و سراسری برگزار شد. 
 او با اشاره به اینکه در بعضی شهرها بین 20 تا 25 نفر کاندیدا برای ورود به اتاق های اصناف با هم رقابت کردند، افزود: در چند روز آینده هم مراحل قانونی که در قانون نظام صنفی دیده شده انجام خواهد گرفت و تایید اعتبارنامه و رسیدگی به شکایات احتمالی توسط کمیسیون نظارت از جمله این مراحل است. به گفته وی پس از صدور اعتبارنامه ها و برگزاری انتخابات داخلی هیات رئیسه جدید اتاق ها شروع به کار خواهند کرد.
دبیر هیات عالی نظارت با اشاره به اینکه اقدام مذکور با استناد به ماده 22 آیین نامه اجرایی موضوع ماده 36 قانون نظام صنفی صورت گرفت، این تجربه را تجربه ای موفق دانست و ادامه داد: این اقدام می تواند زمینه آماده سازی اذهان عمومی برای برگزاری انتخابات های دیگر به صورت الگترونیکی را فراهم کند، در عین حال افکار عمومی با فواید انتخابات الکترونیکی آشنا شده و فواید و زمینه برای فرهنگ سازی در این حوزه در سطح کشور فراهم می‌شود . 
 وی  به ضرورت حرکت به  سمت برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی اشاره کرد و ادامه داد: تجربه ما نشان داد با برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی امکان ایجاد رویه یکسان برای اجرای قانون انتخابات در همه کشور،حتی شهرستانهای دور افتاده فراهم می شود. 
او با تاکید بر اینکه شرایط برای تهیه انواع گزارش های آمارها برای مدیران در این قالب وجود دارد، گفت: طبیعی است که با این وضعیت امکان اطلاع دقیقی از وضعیت موجود فراهم شده و در نتیجه ترسیم اهداف آینده بر پایه واقعیات تحقق پذیری اهداف را بالا می برد. 
احمدی گفت: در حوزه اتاق‌های اصناف امکان شناسایی استان‌های بعضا کم کار که انتخابات معوقه زیادی دارند، فراهم می شود و پیگیری برای برگزاری انتخابات به هنگام در دستور کار قرار می گیرد.
کد مطلب : ۱۳۸۹۸۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.