۰

سیدعلی: هیجان‌های بعد از خروج آمریکا از برجام مدیریت شد

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۳
سیدعلی: هیجان‌های بعد از خروج آمریکا از برجام مدیریت شد
پس از خروج آمریکا از برجام، در حال حاضر سوالات بسیاری پیش روی اقتصاد ایران است، اما شاید مهم‌ترین سوالی که مطرح باشد، این است که دولت چه سیاست‌گذاری در دوران پساخروج آمریکا از برجام برای به حداقل رساندن اثر آن روی اقتصاد ایران خواهد داشت؟ البته مقامات اقتصادی کشور معتقدند که با توجه به تدابیری که صورت گرفته، تصمیم ترامپ، اقتصاد کشور را لرزان نمی‌کند. ولی‌الله سیف، رییس‌کل بانک مرکزی می‌گوید: با ترتیبات اتخاذ شده، تصمیم آمریکا هر چه باشد، در اقتصاد ما که در مسیر برنامه‌ریزی شده در حال حرکت است، خللی ایجاد نمی کند.
به گفته وی، دولت مصمم است مسیر درست خود را ادامه دهد و در این زمینه گزینه‌های مختلفی را در اختیار دارد که بر حسب نوع تصمیمات و اقداماتی که آمریکایی‌ها خواهند گرفت، به آنها عکس‌العمل نشان می‌دهیم.
مسعود کرباسیان، وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز تاکید می‌کند: صاحبان کسب و کار و تجار نباید نگرانی درباره شرایط پیش‌روی کشور داشته باشند. خوشبختانه با اقدامات دولت و پیش بینی‌های انجام شده، فضایی رقم خورده که مولفه‌های بیرونی مانند تصمیم دولت آمریکا نمی‌تواند پایه‌های ثبات اقتصادی کشور را لرزان کند.
 
التهاب‌های بعد از خروج ترامپ از برجام مدیریت شد
در همین خصوص، سید کمال سیدعلی، مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات در این خصوص در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین عنوان می‌کند: خوشبختانه التهاب‌ها و هیجان‌ها بعد از خروج ترامپ از برجام مدیریت شد.
وی با بیان این‌که حتی ما شاهد بودیم که بعد از این اتفاق، نرخ ارز کاهش هم پیدا کرد، می‌افزاید: حالا همراهی اروپایی‌ها با ایران اگر صورت گیرد، فشارها کاملا محو می‌شود،
معاون سابق ارزی بانک مرکزی تصریح می‌کند: کاری که باید صورت گیرد، این است که اروپا برای موقعیت خود باید از برجام دفاع کند، زیرا در خصوص مسایل دیگری نیز با آمریکا مشکل دارد؛ مثل محیط‌زیست، تجارت خارجی و تعرفه‌های مختلف.
سیدعلی متذکر می‌شود: در حال حاضر ما وسیله‌ای شدیم که آمریکایی‌ها از مواضع خود برای مسایل آتی دفاع کنند.
کد مطلب : ۱۳۸۹۹۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.