۰

از صفر تا صد حذف کنکور/ با لو رفتن سوالات امتحانى مى توان به شرط معدل امیدوار بود؟

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۴
مدت‌هاست موضوع حذف کنکور برای متقاضیان ورود به دانشگاه مطرح شده است، موضوعی که از حرف تا عمل آن بسیار متفاوت بوده و در این میان متقاضیان ورود به دانشگاه بلاتکلیف ماندند.
وزارت علوم، آموزش و پرورش و سازمان سنجش جز متولیان اصلی این حذف قرار دارند، اما گویی سه نهاد مربوطه تا حالا و بعد از مدت‌ها به نتیجه مشترکی نرسیدند.
حذف کنکور در انتظار توافق نهاد‌های مربوطه
علی رغم مطرح شدن چند ساله موضوع حذف کنکور، اما هنوز اختلاف نظر و نبود توان دستیابی به نتیجه‌ای مشترک وجود ندارد؛ هر از گاهی صحبت از حذف کنکور شدت می گیرد و در نهایت این موضوع بی نتیجه رها می‌شود.
فروردین امسال بود که سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش درباره حذف کنکور به تشکیل کارگروهی برای ترسیم نقشه راه حذف کنکور اشاره کرده و گفته بود تا اواخر فروردین ماه نتیجه کار مشخص می‌سود، اما هنوز با وجود گذشت یک ماه از این تاریخکارگروه مذکور به نتیجه قطعی نرسیده است.
این موضوع در حالی مطرح می‌شود که مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم در گفت و گویی درباره فرایند حذف کنکور و چالش‌های بین آموزش و پرورش و وزارت علوم در این مورد اظهار کرد: درباره حذف کنکور کاملا علاقه‌مند به اجرای این طرح و اکنون در حال بررسی و رایزنی برای ایجاد راهکاری مناسب هستیم.
شریعتی نیاسر تصریح کرد: نمی‌توان تاریخی دقیق برای روشن شدن این موضوع تعیین کرد چرا که حذف کنکور به مؤلفه‌های مختلف وابسته است، اما تلاش می‌کنیم تا در آینده‌ای نه چندان دور این فرایند را انجام دهیم.
معاون آموزشی وزارت علوم درباره تغییرات ناشی از حذف کنکور و تاثیر بر روند امتحانات نهایی دانش‌آموزان اظهار کرد: حذف کنکور اگر هم امسال به نتیجه برسد برای دانش آموزان فعلی اجرایی نمی شود.
زیرساخت‌های نظام آموزشی پاسخگوی حذف کنکور است؟
یکی از مسائلی که در مورد حذف کنکور طی سال‌های اخیر مطرح شده حذف کنکور با توجه به آمادگی نظام آموزشی و استاندارد بودن آزمون‌ها در آموزش و پرورش است هرچند آموزش و پرورشی‌ها بر استاندارد بودن آزمون‌ها تاکید دارند، اما مساله بعدی امنیت برگزاری این آزمون هاست که چند سالی است این فقدان آن سر و صدای زیادی به پا کرده است، اما هنوز آموزش و پرورش حاضر به پذیرش این واقعیت نیست که فروش سوالات امتحان نهایی و نبود امنیت کامل در برگزاری این امتحانات وجود دارد.
هر سال نزدیک برگزاری امتحانات نهایی زمزمه برقراری امنیت کامل در برگزاری امتحانات مطرح می‌شود، اما در عمل شرایط به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد بر همین اساس امسال هم اوضاع به همین منوال پیش رفت.
عبدالرسول عمادی در گفت‌وگویی؛ درباره امنیت برگزاری سوالات گفت: با خرید و فروش سوالات امتحانی مقابله می‌کنیم و امتحانات در امنیت کامل برگزار خواهد شد.
کد مطلب : ۱۳۸۹۹۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.