۰

در این بخش دولتی چه می‌گذرد؟/ دولت اِیجنت تئاتری‌ها نیست

تاریخ انتشار
جمعه ۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۵
نمایشنامه‌نویس، استاد دانشگاه و دبیر دو دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر - پاییز سال گذشته با حکم مهدی شفیعی (مدیرکل وقت هنرهای نمایشی)، به عنوان مدیر امور بین‌الملل اداره کل هنرهای نمایشی منصوب شد. پیش از او مهرداد رایانی مخصوص مدیر این بخش بود که یک روز استعفایش را در صفحه مجازی خود اعلام کرد و پس از آن بی هیچ سر و صدا و حاشیه‌ایف ضمن موافقت با این استعفاء، سعید اسدی به‌عنوان مدیر جدید امور بین‌الملل معرفی شد. ‌
اسدی در شروع کار خود با جشنواره بین‌المللی سی‌وششم تئاتر فجر روبه‌رو بود و بیشترین تمرکز کاری امور بین‌الملل بر این رویداد قرار گرفت و پس از آن هم تغییرات مدیریتی در اداره کل هنرهای نمایشی برخی فعالیت‌ها را مسکوت گذاشت، اما حالا پس از گدشت دو ماه از حضور شهرام کرمی و استعفای چند مدیر اداره کل هنرهای نمایشی، سراغ اسدی رفتیم تا هم برنامه آینده‌اش برای حضور در این بخش را جویا شویم و هم بعضی برنامه‌های قبلی در امور بین‌الملل را مثل آمدن دوباره یوجینو باربا پیگری کنیم.
‌او در این گفت‌وگو با تشریح برخی برنامه‌هایی که برای بخش بین‌الملل به مدیرکل هنرهای نمایشی ارایه کرده است، درباره برخی نقدهایی که نسبت به عملکرد این واحد در جریان تئاتر کشور مطرح شده و می‌شود تاکید کرد، «بهتر است در جریان نقد منصف باشیم و بدانیم یکی از ویژگی‌های دفتر بین الملل اداره کل هنرهای نمایشی تا به حال این بوده که همه چیز را شفاف و روشن انجام داده است چون هیچ بده‌بستانی که بخواهد شائبه برانگیز باشد وجود ندارد به همین دلیل هیچ ترس و تردیدی هم وجود ندارد و همه چیز طبق اصول و قوانینی که از طرف وزارت ارشاد و حتی وزارت امور خارجه وجود دارد دنبال می‌شود.»
از شروع کار با شفیعی تا ادامه همکاری با کرمی
اسدی در ابتدای این مصاحبه به سابقه حضورش در اداره کل هنرهای نمایشی اشاره و در پاسخ به اینکه آیا ماندنش در دفتر بین‌الملل این اداره کل قطعی شده است؟ اظهار کرد: من در مقطعی توسط آقای شفیعی دعوت شدم تا هدایت جشنواره تئاتر فجر را در اختیار داشته باشم و بعد هم بر حسب تجربه‌های به دست آمده به خواست ایشان مدیریت امور بخش بین‌الملل را برعهده گرفتم. البته با حضور آقای کرمی هم این تمایل برای همکاری از طرف ایشان وجود داشت و با توجه به سابقه دوستی و همکاری دیرینه ای هم که داریم قرار شد کار را ادامه دهم تا جنبه‌هایی از کار در امور بین‌الملل از جمله فستیوال‌هایی که پیش رو داریم پیگیری شود.
کد مطلب : ۱۳۹۰۱۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.