۰

مراقب فیلترشکن‌ها باشید؛ کودکان و نوجوانان دانش کمتری از فضای مجازی دارند

تاریخ انتشار
جمعه ۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۵
گوهریسنا انزانی با بیان اینکه استفاده از شبکه‌های مختلف اجتماعی این روزها در بین اکثر افراد جامعه رواج پیدا کرده به رفتار عادی تبدیل شده است گفت: افراد زیادی در جامعه با سطوح مختلف آگاهی در هر سنی می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان به اینترنت متصل شده و به شبکه‌های اجتماعی یا سایت‌های متفاوت دسترسی پیدا می‌کنند.
این روانشناس کودک با اشاره به اینکه این دسترسی‌ها می‌تواند ابزار مناسبی برای افزایش آگاهی باشند و در عین حال نیز می‌توانند اثرات مخرب و جبران ناپذیری به همراه داشته باشند، افزود: برای مثال بعضی از افراد برای رسیدن به اهداف مثبت خود به سایت‌های آموزشی یا گروه‌های آموزشی متصل می‌شوند. برخی دیگر از کتاب‌ها یا مقالات استفاده می‌کنند. برخی از گروه‌های روانشناسی برای رفع مشکلات خانوادگی یا کاری کمک می‌گیرند و می‌توان گفت برای افزایش هدفمندی رسیدن به سلامت روحی، جسمی و افزایش آگاهی بر جنبه‌های مثبت این سایت‌ها و شبکه‌ها متمرکز می‌شوند.
انزانی در ادامه تصریح کرد: این در حالی است که گروه دیگری از افراد به ویژه نوجوانان و افراد با سطح اطلاعاتی کمتر ممکن است درگیر پیامدهای مخرب شبکه‌های اجتماعی شوند و متاسفانه این روزها بیشتر از گذشته شاهد این اتفاق هستیم.
کد مطلب : ۱۳۹۰۲۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.