۰

دروغ خبرنگار صداوسیما، مردم سیستان و بلوچستان را آشفته کرد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۲
 او نوشته بود: «آن چه می‌بینید، ظرف غذای یک خانواده است، تصور می‌کنید که محتوای آن چیست؟ آن چه این خانواده و بسیاری دیگر می‌خورند گوشت گربه است. آنان حتی از اندک گوشت کلاغ مُرده هم نمی‌توانند بگذرند، چون چاره‌ای ندارند و می‌خواهند زنده بمانند. این خانواده یکی از ده‌ها خانوار ساکن در روستاهای بسیار محروم گمشاد، کندوکه، ملادادی، جهان‌آباد، رودینی، هیرمند و قرقری در شهرستان #زابل واقع در استان سیستان‌وبلوچستان هستند. بسیاری از این مردم با وجود مشکلات بسیار، روزه هم هستند و همچنان به درگاه الهی شکر می‌کنند. دوستان جهادی من مدتی است از خانه و کاشانه کنده‌اند و در این منطقه مستقر شده‌اند، آنها سعی می‌کنند علاوه بر تأمین بسته‌های غذایی برای مردم محروم این منطقه و نجات‌شان از مرگ به‌خاطر گرسنگی و ساخت سرویس بهداشتی و مرمت سقف‌های نه چندان موجود بالای سرشان، طرح‌هایی را برای توانمند شدن اقتصادی این مردم اجرا کنند. دوستان من هم اکنون در این منطقه محروم حضور دارند، قصد داریم تا با کمک مردم از راه دور، این هموطنان محروم و آن دوستان را یاری کنیم .چنان چه تمایل دارید در این ماه مبارک به یاری هموطنان عزیزمان بشتابید؛ بسم‌الله.» 

چندساعت بعد از انتشار این عکس در شبکه‌های اجتماعی موجی از همدردی‌ها و بعد واکنش‌های منفی در این‌باره به راه افتاد. بیشترین مخالف‌خوانی‌ها با این موضوع را کاربران فعال سیستان‌و‌بلوچستانی در توییتر انجام دادند، آنها در توییت‌های مختلفی نوشتند که چنین موضوعی صحت ندارد و مردم این منطقه به حیوانات و به‌ویژه گربه‌ها احترام خاصی می‌گذارند.  نوید برهان‌زهی و مجتبی نورا، از فعالان اجتماعی و رسانه‌ای سیستان‌وبلوچستان در واکنش به این مطلب اعلام کردند که چنین موضوعی صحت ندارد و چنین قضیه‌ای را در منطقه و در روستاهای مورد اشاره آن چهره رسانه‌ای مشاهده نکرده‌اند. 

نوید برهان‌زهی در این باره نوشته است: «حسن شمشادی خبرنگار صداوسیما در صفحه اینستاگرامش پستی گذاشته مبنی بر این‌که مردم بعضی از روستاهای منطقه سیستان به دلیل فقر و گرسنگی گوشت گربه و کلاغ می‌خورن. امروز مجتبی نورا فعال رسانه‌ای و اجتماعی به  منطقه سیستان رفته، به اون روستاها سر زده و گفته که همچین چیزی صحت نداره.»  محمود بلوچ زهی، یکی دیگر از کاربران بلوچستانی در توییتر هم در واکنش به این موضوع نوشته است: «می‌پذیریم که اکنون مردم محروم سیستان‌وبلوچستان فشار اقتصادی کم‌سابقه‌ای را تحمل می‌کنند. می‌دانیم که نتیجه خشکسالی‌های اخیر شده فقر و فلاکت. آگاهیم به دلیل انسداد مرزها، برنج، قوت غالب مردم شده حکم طلا اما نمی‌پذیریم که مردم مسلمان استان به دلیل نداری از گوشت الاغ و گربه تغذیه کنند.»
کد مطلب : ۱۳۹۰۸۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.