۰

56سال قبل، ایران چقدر کالا از دوبی وارد می‌کرد؟

تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۰
56سال قبل، ایران چقدر کالا از دوبی وارد می‌کرد؟
این گلایه ای است که در گزارش منتشر شده در سال 1341 در نشریه تهران مصور به چشم می خورد.56 سال پیش ، مجله تهران مصور در گزارشی به واردات بی محابای کالا از دوبی تاخته است و آن را شیخ نشینی کوچک ، که هنوز بسیاری از مردم آن را نمی شناسند توصیف کرده است. میزان واردات ایران از این شیخ نشین در دو ماه برابر با 5 میلیون تومان گزارش شده است. در آن دوره هر دلار قیمتی برابر با 82 ریال داشت به این ترتیب معادل دلاری این رقم ريا، کمی بیش از 609 هزار دلار است . 
 در این 56 سال اما اقتصاد ایران و نوع تجارتش دستخوش تغییراتی جدی شده است . امارات متحده عربی حالا سال هاست به یکی از مهمترین صادرکنندگان کالا به ایران تبدیل شده و مقصد مهمی برای گردشگران ایرانی و حتی سرمایه گذاران محسوب می شود. در حقیقت بخش مهمی از سرمایه های ایران در سال های گذشته تبدیل به ملک و شرکت و ... در این کشور شده است . هر چند نویسنده این گزارش تاکید دارد شاید خیلی ها نام شیخ نشین دوبی را نشنیده باشند و نتوانند تصور کنند که حجم واردات ما از این کشور چقدر است اما بی تردید تصور نمی کرد روزگاری امارات به اولین یا دومین شریک تجاری ایران تبدیل شود.نویسنده مقاله نام کامل خود را درج نکرده و در ستونی که ملانصرالدینی نام داشته با اسم "ب- الف" مطلب خود را منتشر کرده است. 
کد مطلب : ۱۳۹۰۸۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.