۰

توضیح ظریف دربارۀ دیدارهای برجامی

تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۲
وزیر خارجه کشورمان درباره انگیزه سفر به هند گفت: ما با دهلی نو روابط بسیار خوبی داریم و همواره گفت و گوهای مرتبی داشته ایم.
ظریف با یادآوری اینکه آخرین مورد از این گفت و گوها در جریان دیدار کوتاه وزیر خارجه هند از ایران انجام شد،افزود: این روزها مشورت های گسترده ای با دهلی نو داریم بخصوص در رابطه با اقداماتی که ایالات متحده در نقض برجام و خروج از آن انجام داده است.
وزیر خارجه کشورمان توضیح داد: همکارانم با نامه ای که من به وزیران خارجه نوشته ام مشغول دیدار از بسیاری از کشورها هستند. در بعضی موارد من هم در کشورها حضور می یابم و در پاره ای موارد سایر همکاران وزارت خارجه و حتی سایر دستگاهها بر اساس مورد این سفرها و این دیدارها را در سطوح مختلف انجام می دهند.

ظریف همچنین یادآورشد: سفرهایی که با این هدف صورت می گیرد در آینده نیز ادامه می یابد.
وی با یادآوری اینکه دیدار جاری وی از هند یک سفرکاری است، افزود: هفته گذشته تصمیم گرفته شد این سفر در ادامه مشورت هایی که با شرکای سیاسی و اقتصادی داریم، انجام شود.

ظریف گفت: با توجه به جایگاه هند به عنوان یک شریک سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی در منطقه، با حضور مقام هایی از بخش های مختلف دولتی کشور سفر به دهلی نو صورت گرفت.

وزیر خارجه کشورمان درباره برنامه سفربه هند افزود:بعد از ظهر روز دوشنبه یک ملاقات کاری مفصل با وزیر خارجه هند خواهم داشت که در طی آن در مورد برجام و اقدامات خلاف قانون آمریکا در خروج از این توافق بین المللی گفت و گو خواهد شد.

ظریف گفت که نحوه تامین منافع اقتصادی دو کشور در شرایط کنونی در دیدار با وزیر خارجه هند مورد بررسی قرار می گیرد و دو طرف سعی خواهند کرد زمینه را برای گسترش همکاری های بسیار خوبی که تهران و دهلی نو به عنوان دو شریک مهم تجاری و سیاسی در منطقه دارند، مهیا کنند.
کد مطلب : ۱۳۹۱۵۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.