۰

شکلات های پرطرفدار / کدام کشور‌ها بهترین شکلات را دارند؟

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۴
اولین چیزی که در ذهن شما با شنیدن این کلمه نقش می‌بندد چیست؟
شکلات‌های آبنباتی، شکلات‌های کاکائویی یا شکلات‌های شیری؟
شاید مهمترین چیزی که به ذهن شما خطور کند شیرینی دلنشین و یا حتی بعضا تلخی ناب آن‌ها باشد.شکلات نیز همانند دیگر خوردنی‌ها طرفداران خاص خودش را دارد و البته از حق نگذریم که خودش هم انواع و اقسام مختلفی دارد بنوعی که خود را میزبان و آماده پذیرایی از هر نوع سلیقه و سنی کرده است بطوریکه بتواند به راحتی کودکان، نوجوانان، بزرگسالان و حتی میانسالان را راضی نگه دارد.
اما سوالی که شاید به ذهن برخی افراد خطور کند این است که " کدام کشور‌ها امپراطوری شکلات را به نام خود زده اند؟ "، ما نیز سعی کرده ایم در این مطلب به معرفی این کشور‌ها بپردازیم، پس با باشگاه خبرنگاران جوان همراه باشید.
کدام کشور‌ها امپراطوری شکلات را به نام خود زده اند؟
تاریخچه شکلات در اروپا به قرن ۱۶ ام میلادی برمی گردد که جهانگردان اسپانیایی دانه‌های کاکائو را از مکزیک به ارمغان آوردند در مکزیک کاکائو به جای پول در داد و ستد‌ها رد و بدل می‌شد و کشورگشایان اسپانیایی که به طلا دست نیافته بودند این دانه پر ارزش را به ارمغان آوردند در آن زمان لئوپولد دوم پادشاه بلژ‌ها که گویا کاکائو را بسیار دوست می‌داشت کنگو را اشغال کرد و سیل کاکائو به سمت بلژیک روان و صنعت شکلات در این کشور پا گرفت.
صنعت شکلات به شدت در حال رشد است؛ به طوری که کسب و کار جهانی ۵۰ میلیارد دلاری در سال روی فروش و مصرف شکلات متمرکز شده است. این موضوع در بیشتر مناطق دنیا صدق می‌کند. اروپا ۴۵ درصد از درآمد شکلات در دنیا را دارد که معادل با ۲۰ میلیارد دلار است. شرکت‌های بین المللی و اصلی شکلات در اروپا و آمریکا گرد هم جمع شده اند و «بیگ چاکلت» (Big Chocolate) را تشیکل داده اند.
شرکت‌های آمریکایی مانند «مارس» (Mars) و «هرشی» (Hershey) ۱۳ میلیارد دلار در سال نماز فروش شکلات درآمد دارند، با این حال نکته جالب اینجاست که با وجود توسعه دسترسی به صنعت شکلات در سطح جهانی، مزرعه داران و کارگران کاکائو در ساحل عاج از مصارف این دانه‌ها اطلاع ندارند. قیمت بالای شکلات در ساحل عاج نشان می‌دهد بیشتر افراد در این منطقه به آن دسترسی ندارند و نمی‌دانند این ماده چه طعمی دارد.
کد مطلب : ۱۳۹۳۲۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.