۰

مردم چگونه با تحریم و جنگ اقتصادی روبرو می‌شوند؟

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۱
مردم چگونه با تحریم و جنگ اقتصادی روبرو می‌شوند؟
ابراهيم رزاقي با اعلام این مطلب افزود: متاسفانه از فرصت های تاریخی در بزنگاه های مهم استفاده مطلوبی نشد و فرهنگ مصرف گرایی در جامعه ایران رسوخ کرد.
اين  كارشناس اقتصادي با تاکید بر اینکه پس از روی کار آمدن دولت مرحوم هاشمی و اجرای سیاست تعدیل اقتصادی در کشور، ترویج فرهنگ لیبرالی در دستور کار قرار گرفت و جهار رییس جمهور پس از وی نیز به نوعی همگی این اجرای این سیاست را تداوم دادند، ادامه داد: مردم لازم است در این موقعیت خطیر خودشان تا حدی از منافع خود با دوری از فرهنگ مصرف گرایی ، تجمل گرایی و ثروت اندوزی با هر شرایطی دوری کنند. 
او با تاکید بر اینکه خلا تشکل ها در اقتصاد ایران به شدت احساس می شود، گفت: متاسفانه مردمی که دوست ندارند تحت سیطره پول و ثروت باشند،همدیگر را نمی یابند و قدرت نمایی پول سبب شده است ساختارهای مصرف در ایران به شدت آسیب ببیند . 
 این استاد بازنشسته اقتصاد با تاکید بر اینکه  از لحاظ اقتصادی هنوز به آنچه در قانون اساسی گفته شده است، عمل نکرده ایم، گفت:  وقتی فرهنگ آمریکایی با المان های حداکثرسود، حداکثر ثروت و حداکثر لذت در ایران خریدار پیدا کرد ، متاسفانه مقاومتی جدی در برابر آن صورت نگرفت و در نتیجه شاهدیم که هر روز مردم بیش از گذشته به سمت مصرف گرایی و ثروت اندوزی حرکت می کنند و من در این پروسه آنها را چندان مقصر نمی دانم . 
به گفته وی نتیجه این فرهنگ ، فقر و بیکاری است ، مردم از بیکاری ناراحت هستند اما توجه ندارند خرید کالای خارجی سبب بروز بیکاری شده و دولتمردان نیز حساسیتی نداشتند تا با آموزش دقیق و درست این نکته را به نسل ها بیاموزند.
او با اشاره به اینکه تحریم اقتصادی ایران نوعی حمله به اقتصاد کشور برای فراگیر کردن فقر و بیکاری است، توضیح داد: در این وضعیت به سختی می توان از مردم خواست در برابر این وضعیت مقاومت کنند و یا اینکه تلاش کنند نقشه دشمن را خنثی کنند. متاسفانه بخشی از مردم چنان شیفته مصرف، آن هم مصرف کالای خارجی هستند که دیگر کسی یارای توضیح دادن به آنها را ندارد. همین حالا آمار کسانی که به خارج سفر می کنند را ببینید ، واقعا با چه هدفی در این موقعیت 12 تا 13 میلیون ایرانی به خارج می روند؟ چه هدفی دارند؟ جز این است که دلار ارزان را می گیرند و تلاش می کنند عطش خود به مصرف را سیراب کنند؟ 
کد مطلب : ۱۳۹۳۸۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.