۰

تأیید رهبری آیت‌الله خامنه‎ای از سوی علمای بزرگ

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۲
تأیید رهبری آیت‌الله خامنه‎ای از سوی علمای بزرگ
در 29 سالی که از آن روز می‎گذرد، اعضای آن مجلس بر انتخاب خود صحه گذاشته و آن را بهترین انتخاب خوانده اند که ثبات و ماندگاری نظام نوپای جمهوری اسلامی را تضمین کرد.
مرحوم آیت‎الله هاشمی رفسنجانی در کسوت رئیس وقت مجلس شورای اسلامی و عضو مجلس خبرگان رهبری انتخاب آیت الله خامنه ای به رهبری جمهوری اسلامی را دستاوردی عظیم و نشات گرفته از رهنمودهای حضرت امام دانست و در شرح ویژگی‎های ایشان به این موارد اشاره کرد: آشنایی ایشان با مسائل کشور مثال زدنی است.از همه صلاحیتها، نظیر مبارز بودن، عالم بودن، داشتن عدالت و غیره که بگذریم، یک کسی که ده، دوازده سال در کوران مسائل کشور بوده و الآن جزئیات امور مملکت را می داند. او سالها بعد در گفت وگویی تاکید کرد: وقتی به وجدانم مراجعه می کنم، می بینم ما هیچ راهی بهتر از آنچه انجام شد، نداشتیم.هر فرض دیگری، یعنی اگر شورا داشتیم، یک سری مشکلات به وجود می آمد.اگر فرد دیگری هم به غیر از آیت الله خامنه ای می آمد، دچار مشکل می شدیم...خداوند ما را هدایت کرد. از منظر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، راه امام، با انتخاب آیت الله خامنه ای به رهبری جمهوری اسلامی، بیمه و تضمین شد.
آیت الله مشکینی، رییس مجلس خبرگان رهبری نیز جانشین امام (ره) را «حضرت مستطاب آیت الله حاج سید علی خامنه ای» نامید که واجد مقام فقاهت و اجتهاد و قدرت استنباط احکام شرعیه که تصدی مقام معظم رهبری بدان نیازمند است، می باشد، چنانچه معظم له حائز سایر شرایط ولایت است.
وی همچنین گفت: بر همه مسلمین جهان اعم از سنی و شیعه و بویژه روحانیت محترم و علماء عظام فریقین ایدهم الله تعالی، و بر همه کسانیکه علاقه به دوام انقلاب اسلامی ایران و نفوذ و گسترش اسلام در جهان دارند و طالب امتثال اقیموا الدین و لا تتفرقوا هستند و میل به تحقق لیظهره علی الدین کله دارند واجب موکد شرعی و عقلی است معظم له را به فقاهت و ولایت امر مسلمین بشناسند و بپذیرند.
مهر تایید مراجع بر رهبری آیت‌الله خامنه‌ای
آیت الله العظمی اراکی از نخستین مراجعی بود که در پیامی به مقام معظم رهبری فرمودند: انتخاب شایسته حضرت عالی به مقام رهبری جمهوری اسلامی ایران، مایه دلگرمی و امیدواری ملت قهرمان ایران است.
آیت الله فاضل لنکرانی(ره) هم با بیان اینکه مقام شامخ علمی و اجتهاد و فقاهت معظم له جای هیچگونه تردیدی نیست، گفته یودند: اینجانب با توجه به سابقه آشنایی دیرین با ایشان و اطلاع از مراتب تحصیلی اذعان به اجتهاد وی دارم. .. تصریح امام عظیم الشان در موارد متعدده به صلاحیت و شایستگی رهبری حضرت آیت الله خامنه ای، دلیل عمده بر مقام اجتهاد معظم له می باشد. این مرجع تقلید که عضو مجلس خبرگان نیز بود با اشاره به سابقه آشناییش با آیت الله خامنه ای، او را اهل نظر و اجتهاد خوانده بود که در سالهای طولانی در جهان سیاست، استادی چون امام امت داشته است و خودش نیز دارای استعداد سرشار است و مقامات بلندی از درک سیاسی دارد.
کد مطلب : ۱۳۹۴۴۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.