۰

روزهای تعطیل در ایران آنقدر هم زیاد نیست اما...

تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۳
روزهای تعطیل در ایران آنقدر هم زیاد نیست اما...
بسیاری از کارمندان صبح امروز را در حالی شروع می‌کنند که پس از گذراندن تعطیلات ۵ روزه به محل کار خود آمده‌اند و همزمان در این روزهای تعطیل، بسیاری از کاربران خبرآنلاین و دیگر مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی نسبت به تعداد روزهای بالای تعطیلات در ایران انتقاد می‌کنند.
به طوریکه در این نظر عکس خبرآنلاین از یکی از جاده‌های شمالی کشور، بخش زیادی از کاربران از تعطیلات زیاد در ایران گله داشتند.


اما بررسی‌ها نشان می‌دهد در ایران آنقدر که گلایه و انتقاد می‌شود، روزهای تعطیلات زیاد نیست. در واقع در ایران روز پنجشنبه روز کاری است، اما نیمه وقت. البته گروه زیادی از کارمندان هستند که در این روز تعطیل هستند اما، پنجشنبه‌ها در ایران رسما تعطیل نیست و همین مساله باعث می‌شود ایران در مقایسه با نرم جهانی روزهای تعطیل در طول یک سال، روزهای تعطیل کمتری داشته باشد. این هفته هم براساس بررسی‌های رسانه‌ها،مشخص شد
با توجه به تعطیلات سال 1397، 51 روز تعطیلات آخر هفته و 25 روز تعطیلات رسمی در ایران داریم. یعنی در کل 76 روز که در مقایسه با کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی بسیار کم است.
کد مطلب : ۱۳۹۴۸۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.