۰

کدام سپرده‌گذاران چقدر پول می‌گیرند؟

تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۷
در جریان ساماندهی موسسات اعتباری غیرمجاز و انحلال آنها که در سال گذشته به پایان رسید، تعیین وضعیت سپرده‌گذاران به طور مرحله‌ای و براساس شناسایی دارایی‌ها و اموال و همچنین با اولویت سپرده‌گذاران خرد به مرحله اجرا درآمد. در بین این تعاونی‌ها تعهدات ثامن الحجج به بانک پارسیان، فرشتگان به کاسپین، وحدت به موسسه ملل، افضل توس به بانک‌ آینده و البرز ایرانیان به بانک تجارت واگذار شد.
طی مراحلی که پرداخت وجوه سپرده‌گذاران در حدود دو سال گذشته انجام شده سپرده‌گذاران ثامن الحجج تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان، فرشتگان تا ۲۰۰ میلیون تومان و همچنین وحدت، افضل توس و البرز ایرانیان تا سپرده‌های ۱۰۰ میلیونی تعیین تکلیف شده‌اند، اما اخیرا کمیته متشکل از نمایندگان سران سه قوا که مسئولیت رسیدگی به وضعیت موسسات غیرمجاز را برعهده دارد، تصمیم گرفت سپرده‌گذاران تا سقف یک میلیارد تومان برای این پنج تعاونی را تعیین تکلیف کنند. از این رو قرار بر این شده تا از روز دوشنبه همزمان با ۲۱ خردادماه سپرده‌گذاران این پنج تعاونی با مراجعه به شعب بانک‌ها و موسسات تعیین شده وضعیت سپرده‌های خود را مشخص و وجوه را دریافت کنند.
اما این‌که در شرایط جدید کدام سپرده‌گذاران و تا چه اندازه می‌توانند وجوه خود را دریافت کرده و وضعیت حساب‌ها را مشخص کنند، موضوعی است که برخی سپرده‌گذاران در مورد آن با ابهاماتی مواجه‌اند. دراین باره باید یادآور شد که تمامی سپرده‌گذاران از آنهایی که در حساب‌شان یک تومان تا یک میلیارد و بالاتر داشته‌اند می‌توانند به شعب مراجعه کنند، یعنی تمامی کسانی که قبلا در این تعاونی تا سقف‌های مشخص شده امکان مراجعه داشتند و تاکنون به شعب نرفته و یا وضعیت حساب‌های آنها مشخص نشده نیز امکان مراجعه و تعیین تکلیف دارند.
بر این اساس سپرده‌گذاران تعاونی ثامن الحجج که تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان برای آنها اعلام شده بود، اکنون تمامی افراد کمتر از ۳۰۰ میلیون و بالاتر تا سقف یک میلیارد می‌توانند وجوه خود را دریافت کرده و افراد بالای یک میلیارد تومان نیز تعیین تکلیف می‌شوند، یعنی وضعیت حساب‌های آنها مشخص خواهد شد.
کد مطلب : ۱۳۹۵۱۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.