۰

کی‌روش: در ۱۰ سال گذشته مدافعی مثل چشمی نداشته‌ایم

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۹
کی‌روش: در ۱۰ سال گذشته مدافعی مثل چشمی نداشته‌ایم
کارلوس کی‌روش در حاشیه تمرین امروز تیم ملی ایران درباره پیروزی ایران برابر لیتوانی اظهار کرد: این بازی مثل هدیه‌ای از طرف خدا بود زیرا تنها فرصتی که در اختیار داشتیم که این بازی آماده‌سازی را پیش از بازی‌های جام جهانی انجام بدهیم.
انتقادهایی که با منافع افراد خاص تلفیق می‌شوند قابل قبول نیستند
وی درباره انتقاداتی که نسبت به عملکرد خط دفاع تیم در دیدار برابر ترکیه می‌شود، گفت: در فوتبال انتقاداتی که با احترام همراه است به این انتقادات همیشه خوش‌آمد می‌گوییم چرا که فوتبال بازی نقطه نظرات مختلف است اما وقتی بعضی از این انتقادات که به خاطر جبهه‌های فکری مختلف مطرح می‌شود و منافع اشخاص خاص در آن انتقادها تلفیق می‌شود این جاست که این انتقادات غیر قابل قبول است و این اتفاق گاهی رخ می‌دهد. ما چهار دفاع وسط داریم. وقتی من مرتضی پورعلی‌گنجی را هم انتخاب کردم در همان برهه انتقادات زیادی مطرح می‌شد که چرا من او را به تیم ملی آوردم. الان مرتضی پورعلی‌گنجی، مجید حسینی، خانزاده و همین طور روزبه چشمی را داریم که این‌ها نسل آینده دفاع وسط‌های ایران را می‌سازند.
تجربه کم من در فوتبال می‌گوید که چشمی مدافع آینده‌داری است!
وی ادامه داد: البته تجربه آن چنانی در فوتبال ندارم و تنها ۳۷ سال تجربه دارم و در باشگاه بزرگی هم کار نکرده‌ام و هیچ وقت کارهای بزرگ فوتبالی انجام نداده‌ام اما بنا به همین تجربه کم و محدود خودم می‌توانم درباره روزبه چشمی این گونه بگویم که او در حال حاضر مدرن‌ترین دفاع وسطی است که ایران در ۱۰ سال گذشته چنین دفاع وسطی نداشته است.
مراکش چیزی از ما نمی‌داند اما ما آنها را می‌شناسیم
او در پاسخ به این سوال که آیا در بازی برابر مراکش باید منتظر یک سورپرایز در ترکیب تیم ملی باشیم یا خیر اظهار کرد: این راهی است که ما می‌توانیم حریف‌مان مراکش را شگفت‌زده کنیم. به خاطر این که ما همه چیز درباره آن‌ها می‌دانیم اما آن‌ها چیزی درباره ما نمی‌دانند.
یکسری منافع خودخواهانه به تیم ملی لطمه زد
او در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر این که آیا هنوز اعتقاد دارد فدراسیون فوتبال در راه آماده‌سازی تیم ملی کم گذاشته است یا خیر گفت: الان زمان این نیست که درباره این مسائل صحبت کنم. من فکر نمی‌کنم که مقصر فدراسیون فوتبال ایران باشد که نتوانسته برنامه آماده‌سازی ما را مهیا کند. من فکر می‌کنم مسئولیت این موضوع یک اتفاق بود که از لحاظ اجتماعی و همین طور گروهی همه مسئولش بودند. رفتار باشگاه‌ها و همین طور تفکر یکسری هواداران و تمامی این مسائل دست به دست هم می‌دهد تا یک تفکر کلی در راستای حمایت از تیم ملی ساخته شود.
کی‌روش ادامه داد: مطمئنا وزارت ورزش درباره این که برخی باشگاه‌ها ملزم به همکاری شوند رای نهایی را می‌دهد اما مسئولیتش با همه ما بوده است. من فکر می‌کنم این مسئولیت اجتماعی رسانه‌ها هم بود که در یک سال گذشته نتوانستند اهمیت جام جهانی را به آن صورتی که باید منعکس کنند و شما گاهی اجازه دادید که یکسری منافع خودخواهانه به تیم ملی لطمه بزند.
تصمیم گرفتند از لیگ قهرمانان آسیا حمایت شود؛ به آن احترام می‌گذارم اما موافقش نبودم
سرمربی تیم ملی فوتبال همچنین گفت: منظورم منافع خودخواهانه داخلی است. شما خبرنگاران، هواداران فوتبال ایران و باشگاه‌ها و همین طور مسئولان ورزش این تصمیم را گرفتید که اولویت اول فوتبال ایران را به لیگ قهرمانان آسیا بدهید. این گزینه‌ای بود که انتخاب شد تا از لیگ قهرمانان آسیا حمایت شود. الان دیگر باید با این تصمیم کنار آمد. در یک سال گذشته سعی کردم توجهات را جلب کنم مبنی بر این که جام جهانی یک لحظه خاص برای فوتبال ایران است. بعد از قرعه‌کشی سعی کردم به همه اطلاع بدهم این گروهی که در آن قرار گرفته‌ایم نیازمند یک آماده‌سازی خاص است. شما جام قهرمانان باشگاه‌های آسیا را می‌خواهید و این را باید بپذیرید و با آن کنار بیایید. همه شما و همین طور باشگاه‌ها و همین طور مسئولان وزارت ورزش این را می‌خواستید. نقطه نظر بنده این نبود. من احترام خاصی برای این تصمیم قائلم چرا که نمی‌خواهم سوءتفاهم به وجود بیاید. می‌خواهم شفاف بگویم من به تصمیمی که گرفته شد احترام می‌گذارم اما موافق این عمل نیستم پس مقصر همان‌هایی هستند که گفتم.
کد مطلب : ۱۳۹۵۲۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.