دسته گل جدید خودسرها؛ وقتی حاشیه جای متن می‌نشیند

20 خرداد 1397 ساعت 9:03

بررسی اهانت‎ها به مرحوم هاشمی، روحانی و صالحی در راهپیمایی‎های روز قدس


خودسرها بار دیگر روز قدس را به حاشیه راندند. روزی که قرار است به نماد وحدت -نه تنها در ایران و نه فقط در کشورهای مسلمان بلکه در بسیاری از سرزمین ها -، تبدیل شود در ایران اسلامی به گونه ای برنامه ریزی شده رقم می خورد که انگار هدف از راهپیمایی در این روز، رسیدن برخی به مقاصد شخصی و جناحی خود است. 
در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و از حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس، فیلمی منتشر شد که خیلی راحت جای متن و حاشیه را عوض کرد. این فیلم نشان می داد که هنگام حضور علی‎اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی در راهپیمایی روز قدس در تهران، برخی شعارهای تندی از جمله «مرگ بر خائن»، «مرگ بر وطن فروش» و «مرگ بر منافق» علیه وی سردادند. یکی از افراد هم خطاب به صالحی می گوید «والله بالله دروغگویی!»
در ادامه این فیلم اینگونه می توان دریافت که علی اکبر صالحی مسیر خود را تغییر می دهد اما این افراد همچنان وی را دنبال می کنند و شعارهای خود را تندتر و با صدای بلندتر علیه وی تکرار می کنند. در این بین صالحی روبه یکی از شعار دهندگان می‎گوید: «خیلی بی ادب هستی. ادب داشته باش.» (اینجا)
فیلم این اتفاق که خیلی زود، دست به دست در فضای مجازی چرخید، چیزی جز تاسف بر جای نگذاشت. چهره های سیاسی از فضای مجازی گرفته تا رسانه های مختلف به مذمت این کار پرداختند و از به حاشیه بردن راهپیمایی مردم در روزی که قرار بر اتحاد و حمایت از مردم مظلوم فلسطین بود گلایه کردند. 

از لقب شریف ترین به صالحی تا وعده رسوایی به طراحان شعار علیه او
سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش نخستین فرد از بدنه دولت بود که در واکنش به اقدام هتاکان به رییس سازمان انرژی اتمی در توئیتر خود نوشت: متاسفانه توهین به یکی از شریف ترین اعضای هیات دولت در راهپیمایی همبستگی ملت ایران با ملت فلسطین، تنها نتیجه‌اش به حاشیه بردن حضور میلیونی مردم در روزیست که باید صدایی واحد از ایرانیان به جهان مخابره شود.
حسام الدین آشنا نیز دولت‌مرد دیگری بود که در واکنش به این اتفاق در توییتر خود نوشت: آگاهی از دستاوردهای غیرنظامی سازمان انرژی اتمی در دوران 1392-1400 کسانی را شرمنده خواهد کرد که ناآگاهانه علیه رئیس آن شعار دادند و کسان دیگری را رسوا خواهد کرد که آگاهانه این طراحی را انجام دادند. 
تذکر به خودسرها اما تنها موقوف به اعضای کابینه نشد. چهره های سیاسی دیگر نیز هر کدام که تریبونی به دست آوردند از این اقدام خودسرها گفتند. یکی از لزوم برخورد قانونی با اغتشاشگران گفت و خواستار مشخص شدن ماهیت توهین کنندگان به مسئولان نظام و نفع برندگان از این اقدامات شد و دیگری با طرح این سوال که چه کسی می‌‌‌تواند نقش این مرد بزرگ در پیشرفت علمی ایران را انکار کند، اسم این نوع اقدامات مخرب را «زائده‌های مسموم سیاست» گذاشت که تاوانش را همه جامعه پرداخت می‌کند.


کد مطلب: 139522

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/139522/دسته-گل-جدید-خودسرها-وقتی-حاشیه-جای-متن-می-نشیند

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir