۰

تصویری از آشفتگی سیاسی جهان که تیتر رسانه‌ها شد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۴
تصویری از آشفتگی سیاسی جهان که تیتر رسانه‌ها شد
روز گذشته اجلاس جی7 (گروه کشورهای صنعتی جهان اول) پایان یافت. بدون امضا بدون بیانیه مشترک! دونالد رئیس جمهور آمریکا بار دیگر یک تفاهم را بر هم زد. این بار اجلاس جی هفت را با تعیین تعرفه های نامعقول هدف قرار داد. 
تصویری که در ذیل مشاهد می کنید؛ شب گذشته در رسانه های خبری و پرمخاطب جهان منتشر شد. 
خبرها حاکی از آن است که این تصویر از سوی سخنگوی آنگلا مرکل از جلسه خصوصی رهبران کشورهای صنعتی منتشر شده است. این تصویر دقایق پایانی اجلاس برای امضای بیانیه و مجاب کردن ترامپ برای تجدید نظر در تعرفه های اقتصادی را نشان می دهد. تصویری که به شدت در شبکه های اجتماعی بازتاب داشته است. 
برخی کاربران فضای مجازی خصوصا اینستاگرام و کانال های خبری پیام رسان عنوان این تصویر را آشفتگی سیاسی جهان نام گذاشتند. برخی دیگر معتقد بودند که این عکس گویای ناتوانی اروپا در قبال آمریکا است. اما برخی آن را به برجام گره زده اند و در شرح عکس معتقد بودند که در نهایت اروپا در قبال آمریکا عقب نشینی خواهد کرد. اما زبان تحکم خانم مرکل مساله دیگری را عنوان می کند! صدها نکته و تفسیر در این تصویر نهفته است، رهبراانی که نگران سرمایه های اقتصادی و سیاسی خود در جهان آشفته ترامپ اسیر شده اند. 

 
نتیجه این جلسه پر سر و صدا
بامداد امروز به وقت محل آمریکا، دونالد ترامپ تکلیف رهبران اروپایی را یکسره کرد. با یک توئیت اجلاس جی 7 را بی دستاورد به پایان رساند. ترامپ که در توئیت خود نخست وزیر کانادا را مقصر اعلام کرده است گفت که از امضای بیانیه صرف نظر کرده است.
ترامپ در دو رشته توئیت رسما به جاستین ترودو توهین کرد و صحبت با او را خسته کننده خواند و مسبب به نتیجه نرسیدن اجلاس را به متوجه نخست وزیر کانادا کرد. 
وی در توئیت های خود نوشت: «بیانیه های جاستین ترودو دروغین بوده است.» وی در توئیتی دیگر عنوان کرد: «جلسات ما با ترودو بسیار خشن بوده است.» اظهارات توئیتیری ترامپ خشم کانادا را برانگیخت و واکنش تندی نشان داد که در ادامه گزارش از نظر می گذرانید.
پس از خروج از تفاهم نامه آب و هوایی پاریس، خروج از نفتا و همین طور خروج از برجام ، اینبار تیر ترکش ترامپ به مهمترین اجلاس اقتصادی جهان گرفت که در آینده باید تبعات آن را دید.
کد مطلب : ۱۳۹۵۳۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.