۰

عضو مجلس خبرگان:امروز عقلا هم به اروپا اطمینان ندارند/ اعتراض جلالی به برگزاری نشست منافقین در اروپا

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۶
آیت‌الله مجتهد شبستری عضو مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به خروج آ‌مریکا از برجام و تاکید مقام معظم رهبری بر ضمانت گرفتن از اروپا، به نظر شما ادامه برجام نیازمند چه ضمانت‌های اجرایی است، اظهارداشت: نقض عهد آمریکا خیلی روشن و مسلم است، رهبر انقلاب از ابتدا بدعهدی امریکا را پیش‌بینی کرده بودند و تنها برای اتمام حجت با تیم مذاکره کننده گفتند مذاکره انجام شود.
وی با بیان اینکه رهبر انقلاب بر تضمین‌های عملی و غیر کاغذی اتحادیه اروپا تاکید دارند،افزود: ضمانت هایی که مسئولان مذاکره کننده از کشورهای اروپایی اخذ می کنند، علاوه بر کاغذ باید در عمل قابلیت اجرایی داشته باشد به عنوان مثال تحریم بانک‌های ایرانی لغو شده و همه کشورها باید توان مراوده با ایران را داشته باشند تا ما از عدم نقض عهد اروپا اطمینان حاصل کنیم.
وی همچنین با اشاره به بد عهدی اروپا در توافق‌نامه سعدآباد گفت: مقام معظم رهبری اروپا را قابل اعتماد نمی دانند، به نظر عقلا هم به اروپا نمی‌توان اطمینان داشت. آنها با اسلام و جمهوری اسلامی سازگاری ندارند، با نظامی که مبلغ، مروج و تثبیت‌کننده اسلام در ایران و دیگر کشورها است؛ بر فرض اگر مشکل آنها با صنعت هسته‌ای ما حل شود مسائلی نظیر حقوق بشر و دیگر را مطرح می‌کنند، بنابراین به هیچ وجه اروپا قابل اعتماد نیست.
عضو مجلس خبرگان همچنین در مورد سخنان ترامپ مبنی بر تغییر رفتار ایران بعد از خروج آمریکا از برجام گفت: حرف‌های ترامپ فاقد منطق ، استدلال و بی‌پایه است و برای اکثریت مردم آمریکا و جهان این امر روشن شده، امیدواریم دولت‌های دیگر با وجود علم به این بی‌عقلی ترامپ از آمریکا پیروی نکنند.
نامه اعتراض ایران به برگزاری نشست گروهک تروریستی منافقین در اروپا

کاظم جلالی در نامه‌ای به یانوش لواندوفسکی، رئیس هیأت روابط با جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا، با اعتراض به برگزاری نشست گروهک تروریستی منافقین در اروپا، روشنگری درخصوص ماهیت تروریستی این گروهک را خواستار شد.
رئیس گروه روابط پارلمانی جمهوری اسـلامی ایـران با پارلمان اروپا در این نامه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از بدو انقلاب اسلامی تاکنون، یکی از بزرگ ترین قربانیان تروریسم در جهان بوده، تاکید کرده است: بیشترین تعداد ترورها در ایران به دست گروهک تروریستی منافقین به انجام رسیده است. با وجود این، متاسفانه شاهد این واقعیت تلخ هستیم که عناصر این نهاد که دستشان به خون هزاران نفر از شهروندان عادی، مسئولان دولتی و پارلمانی ایران آلوده است، آزادانه در برخی کشورهای اروپایی درحال تردد هستند و به بهانه‌های دروغین دفاع از حقوق بشر، از امکانات و تسهیلات در پاره‌ای از پایتخت‌ها و شهرهای اروپایی، به ویژه پارلمان اروپا برای فریب افکار عمومی برخوردارند.
کد مطلب : ۱۳۹۵۹۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.